اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل دینی:

بدپوششی بی‏احترامی به جامعه است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل دینی گفت: رعایت نکردن حد پوشش در جامعه در حقیقت بی‌احترامی به ناموس جامعه و مردم است.

بدپوششی بی‏احترامی به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، گل‏بهار پورهاشمی عصر امروز در جمع بانوان شهرستان مهدیشهر بیان کرد: خداوند به انسان ویژگی‌هایی عطا کرده که به سبب آنها مورد احترام واقع می‌شود.

وی از جمله این ویژگی‌ها را دمیده شدن روح الهی در انسان، دریافت مقام خلیفة‌اللهی و جانشینی خدا بر روی زمین، مسجود فرشتگان و حامل امانت الهی بودن عنوان کرد.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: انسان دارای دو نوع کرامت تکوینی و اختیاری بوده و کرامت تکوینی عبارت است از شایستگی‌ها و استعدادهای ذاتی که خداوند به انسان داده و در معرض هدایت و تربیت پیامبران است و موجب رسیدن انسان به کرامت عالی می‌شود.

پورهاشمی ادامه داد: در کرامت اختیاری، راه رشد و کمال و همچنین راه انحطاط به انسان نشان داده شده و این انسان است که انتخاب می‌کند کدام راه را در زندگی‏اش برود.

وی احترام به جان، مال، ناموس و حفظ و حرمت آبرو را از انواع احترام برشمرد و بیان داشت: جان انسان‏ها خیلی محترم است؛ همان‏طور که در روایات آمده هر که مرتکب قتلی شود و جان فردی را بگیرد، گویا جان همه افراد را گرفته است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه رعایت نکردن حد پوشش در جامعه بی‌احترامی به ناموس جامعه و مردم است، افزود: آبرو و حیثیت انسان حرمت خاصی دارد و باید این نکته خیلی برای ما مهم باشد و کسانی که به آبرو توجهی ندارند، در اسلام نکوهش شده‌اند.

پورهاشمی اضافه کرد: در وسایل‌الشیعه آمده است که «آن کس که به زیان مؤمنی به قصد آبروریزی و از بین بردن آقایی او سخن بگوید تا او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج می‌کند و به سمت ولایت شیطان رها می‌کند تا جایی که شیطان هم او را نمی‌پذیرد».

وی با اشاره به اینکه روش‌های احترام باید گفتاری و رفتاری باشد، افزود: در قرآن سفارش شده است که به نرمی و با بیانی نیکو صحبت کنید تا به شخصیت فرد لطمه وارد نشود و در حد شأن و منزلت فرد با او برخورد شود.

این کارشناس مسائل دینی به تشریح فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر پرداخت و گفت: حمد و ثنای الهی و شکرگزاری پروردگار و بیان صفات خدا، ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع)، برشمردن فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) و بیان احکام از مباحث مهم کلام پیامبر(ص) در خطبه غدیر است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول