اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کهنوج:

بدحجابی زمینه‌ساز انحرافات اخلاقی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج گفت: بحث‌هایی مانند بدپوششی و بدحجابی که زمینه‌ساز انحرافات اخلاقی است به امنیت جامعه لطمه وارد می‌کند.

بدحجابی زمینه‌ساز انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، عباس خاکی‌نهاد چهارشنبه شب در نشست ارتقای مسائل امنیتی با اصحاب رسانه و مطبوعات در کهنوج اظهار داشت: مطبوعات و رسانه‌ها باید تمام رخدادهایی که در منطقه اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که منجر به یک حرکت ملی می‌شود را پیگیری و به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: حرکت‌هایی که در زمان‌های مختلف شکل گرفته با پشتوانه ابزار اطلاع‌رسانی آغاز شده و در ادامه به نتیجه رسیده است و این یعنی اینکه می‌توان نقش برجسته رسانه‌ها را به خوبی لمس کرد.

خاکی‌نهاد بیان داشت: خبرنگار می‌تواند با اطلاع‌رسانی صحیح به مردم ناهنجاری‌ها را در جامعه به حداقل برساند و از طریق انواع رسانه‌ها می‌توانیم از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری و مردم را آگاه کنیم. 

فرمانده انتظامی کهنوج در بحث مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر بسیار زیان‌بار است و معضلات آن می‌تواند آسیب‌هایی مانند رباخواری، خودکشی، فرار از خانه، کودکان خیابانی، ترک تحصیل، اوباش‌گری و همسرآزاری را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مصرف مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی است که در سطح منطقه به ویژه در بین جوانان نگران کننده است و در بعد مصرف و توزیع آن لطمه‌های زیان‌باری را به اقتصاد ملی، فردی و خانواده وارد کرده است.

خاکی‌نهاد گفت: از افتخارات جامعه اسلامی داشتن بنیان خانواده است که مواد مخدر یکی از عوامل مخرب آن در حال نابود کردن این بنیان و پوساندن تار و پود ریشه‌های همبستگی خانواده است.  

وی با بیان اینکه مشکل‌سازترین آسیب اجتماعی، بیکاری است، ابراز داشت: در بحث جرائم خشن در منطقه کاهش داشیم اما بحث‌هایی مانند بدپوششی و بدحجابی که زمینه‌ساز انحرافات اخلاقی است باید اطلاع‌رسانی شود زیرا به امنیت جامعه لطمه وارد می‌کند.

خاکی‌نهاد تصریح کرد: ریشه مسائل امنیتی در فرهنگ یک جامه است و باید سعی کنیم سنت‌های گذشته را حفظ کنیم، سنت‌هایی مانند احترام گذاشتن به بزرگ‌ترها و گوش دادن به حرف‌های آنها که باید به این گونه مسائل اهمیت ویژه‌ای داد.

وی افزود: بعضی از جرائم برای افراد عادی شده است که دلیل آن هجمه بالای دشمن است که از طریق جنگ نرم، ماهواره، مشروبات الکلی و ... وارد و مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است.

خاکی‌نهاد بیان داشت: باید در بحث فرهنگ‌سازی و تشریح راهکار مناسب جوانان را در مسیر درست قرار دهیم و اصحاب رسانه در این زمینه نقشی تأثیرگذار دارند.

وی در بحث مربوط به افاغنه اظهار داشت: تمام افاغنه‌ای که در کهنوج سکونت داشتند برابر قانون مجبور به ترک این شهر شدند و اگر بعد از زمانی که قانون تعیین کرده افاغنه‌ای در کهنوج مشاهده شود دستگیر و برابر قانون مجازات می‌شود.

فرمانده انتظامی کهنوج گفت: ماموران ما طی اقدامات متعدد حدود 2 تن انواع مواد مخدر، مشروبات الکلی ایرانی و خارجی،  انواع سی‌دی، 44 هزار لیتر انواع سوخت قاچاق، 133 قبضه سلاح غیر مجاز و 254 تیر جنگی را کشف کردند.

خاکی‌نهاد با اشاره به دستگیری 187 قاچاقچی مواد مخدر در کهنوج تصریح کرد: دستگیری 450 سارق،  توقیف یک‌هزار و 943 خودروی متخلف و توقیف 3 هزار و 156 دستگاه موتورسیکلت از دیر اقدامات فرماندهی انتظامی کهنوج است.

وی ابراز داشت: در بحث تصادفات شهرستان کهنوج رتبه اول را در کاهش تصادفات جاده‌ای در استان کرمان دارد و در این زمینه فرهنگ بستن کمربند ایمنی به نحو شایسته جا افتاده است که باید از همکاری مردم با پلیس تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول