اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

بدحجابی معضل فرهنگی گیلان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا گفت: بدحجابی و پوشش نامناسب یکی از معضل‌های مهم فرهنگی گیلان است.

بدحجابی معضل فرهنگی گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی عصر امروز در جمع نیروهای انتظامی این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی قوا و پشتوانه مهم امنیتی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای زبده و مقتدر امنیتی موجب سرافرازی و غرور ملی است، تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی صومعه‌سرا از نظر امنیت در جایگاه مناسبی قرار دارد.

امام جمعه صومعه‌سرا از کسب رتبه نخست استانی نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: نیروی انتظامی صومعه‌سرا در سال جاری برای سومین بار متوالی برتر استانی شده است.

به گفته وی این موفقیت و برتری در حوزه امنیتی مرهون فرماندهی و نیروهای انتظامی صومعه‌سرا در مبارزه با عاملان مواد مخدر، اشرار و متخلفان است.

صدیقی یکی از معضل‌های مهم فرهنگی در گیلان را رعایت نکردن پوشش و حجاب اسلامی برخی زنان و دختران برشمرد و افزود: برخی سهل‌انگاری در حوزه فرهنگی منجر به این افت حجاب در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه حجاب مشخصه یک زن مسلمان در جامعه اسلامی است، گفت: اختلاف در دامنه حجاب زنان از یکدیگر بر اثر اشاعه فرهنگ غرب در حال افزایش است.

امام جمعه صومعه‌سرا به اقدام‌های ارگان‌های متولی امر فرهنگ و حجاب در استان اشاره کرد و یادآور شد: ممکن است تذکر زبانی در تصور برخی متولیان امر فرهنگی کار خوبی باشد اما به یقین تاثیر چندانی ندارد.

وی ادامه داد: برای ریشه‌کن کردن دامنه ترویج فرهنگ غلط غرب به جای فرهنگ اصیل و اسلامی نیازمند توجه جمعی به ویژه همکاری مقتدرانه و جدی‌تر نیروی انتظامی هستیم.

صدیقی با تصریح بر اینکه گیلان از گذشته‌های دور مهد فرهنگ کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: باید همگان از خود بپرسند که تا چه اندازه این ارمغان فرهنگی در استان حفظ و حراست شده است.

وی با تصریح بر اینکه برخی به اشتباه راه بی‌فرهنگی را برگزیده‌اند، افزود: با یک فکر درست و عزم راسخ باید جلوی پیشروی این کج‌روی‌ها را گرفت.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به میزان فاصله فرهنگی غرب از شرق گیلان اظهار کرد: فاصله فرهنگی غرب و شرق گیلان نیز در اوج قرار دارد.

وی این فاصله زمانی فرهنگی را بالغ بر 15 سال دانست و یادآور شد: وضعیت حجاب شهرهای غربی استان نسبت به شهر‌های شرقی بسیار تأسف‌آورتر است و در شهرهای غربی کمتر به مقوله حجاب و عفاف اسلامی بها و توجه داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول