اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان:

راه حل قضایی برای حل معضل بدحجابی موثر نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت: برای حل معضل بدحجابی راه حل قضایی موثر نیست بلکه نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

راه حل قضایی برای حل معضل بدحجابی موثر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی در نشستی با مسئولان مراکز آموزش عالی اردکان که به منظور بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌های این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانشجویان غیر بومی در شهر اردکان، وضعیت حجاب در این شهر به صورت قابل ملاحظه‌ای دست‌خوش تغییر می‌شود که این امر به هیچ عنوان شایسته شهرستان فرهنگی و مذهبی اردکان نیست.

فرماندار اردکان اضافه کرد: اینکه کسی در دانشگاه مسئول تذکر به دانشجویان بدحجاب باشد، نه تنها گره‌ای از مشکلات را حل نمی‌کند بلکه گاهی موجب استهزا و بی‌اثر شدن تذکرات نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باحجاب باید تذکر منطقی به دانشجویان بدحجاب را جدی بگیرند، ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود که خود دانشجویان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و با دیدی مسئولانه به دانشجوی بدحجاب تذکر بدهند.

کمالی اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌ها، روحانیون و تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی باید برای رفع این مشکل برنامه داشته باشند و در مواجهه با این پدیده شوم واکنش منطقی نشان دهند.

فرماندار اردکان بدحجابی را معضلی فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل راه حل قضایی جوابگو نیست و این مهم باید از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی رفع شود.

وی بهترین مکان برای برگزاری همایش‌های تبیین حجاب و عفاف را دانشگاه‌ها دانست و از مسئولان واحدهای آموزش عالی شهرستان خواست در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

در ادامه این نشست هر یک از رؤسا و نمایندگان مراکز آموزش عالی نظرات خود را در مورد نحوه برخورد با معضل بدحجابی ارائه کرده و برنامه‌های پیشنهادی خود را بیان کردند.

به گزارش فارس، برگزاری گفتمان‌های دینی، همایش‌های دانشجویی،ارائه موضوعات تحقیق و پژوهش در زمینه حجاب و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از طریق ستادها و تشکل‌های دانشجویی از جمله مسائلی بود که توسط مسئولان و نمایندگان دانشگاه‌های شهرستان اردکان در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول