اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

جلوه‌های بدحجابی بیشترین فراوانی را در مراکز عمومی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر لزوم مبارزه با بدحجابی گفت: جلوه‌های بدحجابی بیشترین فراوانی را در مراکز عمومی دارد.

جلوه‌های بدحجابی بیشترین فراوانی را در مراکز عمومی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: در کمیته عفاف و حجاب در بخش کلیات بر اساس مستندات شورای فرهنگ عمومی و پژوهش‌ها دو عامل درونی و بیرونی به عنوان منشأ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه است که از عوامل درونی، ضعف ایمان و باورهای دینی، خودنمایی و جلوه‌آرایی و از عوامل بیرونی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از جمله ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و خانواده و محیط بر این امر تأثیرگذار است.

وی افزود: جلوه‌های بدحجابی از بیشترین فراوانی در خیابان، بازار، ادارات و مراکز دولتی، مراکز فرهنگی و هنری، مراکز آموزشی و تفریحی برخوردار است و برنامه‌هایی که در کارگروه در نظر گرفته شده شامل بررسی وضعیت و آسیب‌های ناشی از بدحجابی در مراکز ذکر شده، اقدامات ایجابی، اقدامات سلبی، تذکری، تولید و ارائه الگوی ساده عفاف و حجاب، بازرسی از وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی است که یک مرحله از آن انجام و مرحله دوم نیز در حال اتمام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در ترکیب کارگروه قریب به 12 دستگاه و نهاد عمومی بر اساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی رسیدگی به امر حجاب و عفاف در جامعه هستند که در جلسه برگزار شده در تاریخ چهارم شهریورماه مقرر شده که این دستگاه‌ها برنامه‌های عملیاتی خود را تدوین و ارائه کرده و بیشتر کیفیت‌گرایی را مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: عنوان شد برنامه‌های تدوین شده در زمینه عفاف و حجاب باید قابلیت اجرایی شدن را دارا بوده و بتوانند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهند نه اینکه برنامه‌ها تنها در کاغذ باقی بماند.

سردار آزادی ادامه داد: پس از این جلسه  قریب به 120 برنامه و چهار پیشنهاد دریافت شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با 12 برنامه و یک پیشنهاد، آموزش و پرورش 16 برنامه، صدا و سیما چهار برنامه و دو پیشنهاد، شهرداری شش برنامه، سازمان تبلیغات 23 برنامه، نیروی انتظامی 33 برنامه، دانشگاه‌ها 23 برنامه، معاونت پیشگیری دادگستری هفت برنامه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز هفت برنامه را ارائه کردند.

وی ابراز داشت: همچنین اعلام شد که برنامه‌های ارائه شده باید از قابلیت اندازه‌گیری برخوردار بوده و پس از گذشت چندماه بتوان روند آن را مورد ارزیابی قرار داد و در این راستا طرح‌های بازرسی از حجاب و عفاف در ادارات توانست اثرات مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در هر جامعه باید گروهی از خود مردم با دارا بودن انگیزه و تعصبات دینی ایجاد انگیزه کرده و مردم را به سمت حجاب و عفاف دعوت کنند که در این راستا برنامه آموزشی در چند صنف برگزار شد و دو راهکار اقدام سلبی و تذکری به افراد عرضه‌‌کننده لباس نامناسب و اقدام ایجابی در زمینه ایجاد فروشگاه‌های عرضه لباس اسلامی برای تأمین لباس خانوده‌های متدین به صنوف ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این راستا هر دستگاهی موظف است تا گروه کارشناسی و اتاق فکری را به منظور مطالعه و اثربخشی طرح‌های مربوطه ایجاد و به جای ارائه طرح‌های فراوان تنها سه اقدام مشخص و عملیاتی را که در حدود اختیاراتش قرار دارد با زمان‌بندی مناسب اعلام کند تا با ایجاد اقدامات مؤثر نتایج مطلوبی را مشاهده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز گفت: باید شگردها، راهبردها و تکنیک‌ها در راستای فرهنگ عمومی باشد چرا که معتقدیم با شناخت سابقه و آرشیو روند کارهای تبلیغی، بستر اجرایی این امر در جامعه فراهم است و هیچ مشکلی در ارتباط با منابع مالی نداریم.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی در پایان گفت: هم‌اکنون هفت برنامه طرح تحول اجتماعی در حال اجراست، بستر اجرایی کم نداریم و منابع مالی را نیز می‌توان احصاء و حتی آن را تزریق کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول