اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

بدحجابی دهن‌کجی به مقدسات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبیک با بیان اینکه بدحجابی امروز در جامعه به بی‌حجابی تبدیل شده است، گفت: بدحجابی برخی از زنان و مردان جامعه، دهن‌کجی به مقدسات، ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی است.

بدحجابی دهن‌کجی به مقدسات است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه توبه، اظهار کرد: علاوه بر اینکه تمام اعمال انسان زیر نظر و ذره‌بین خدای متعال قرار دارد، ائمه اطهار (ع) نیز به اذن الهی شاهد و ناظر بر اعمال، رفتار، گفتار، کردار و حرکات انسان هستند.

وی افزود: اگر انسان به این باور، یقین و اعتقاد برسد که خدا و اولیای او ناظر بر عملکرد انسان هستند، هیچ‌گاه به سمت گناه نمی‌رود.

خطیب جمعه موقت آبیک خاطر نشان کرد: طبق روایات وارده پنج‌شنبه هر هفته اعمال انسان بر ائمه اطهار (ع ) عرضه می‌شود، لذا اگر اعمال انسان نیک باشد، ائمه اطهار (ع) خشنود و خوشحال شده و در حق انسان دعا می‌کنند ولی اگر اعمال انسان ناشایست باشد، پیامبر (ص) و امامان بزرگوار (ع) نگران و اندوهگین می‌شوند.

امام جمعه موقت آبیک ادامه داد: متأسفانه برخی از زنان و دختران و برخی از مردان و پسران جامعه عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند و با پوشش نامناسب در جامعه حضور می‌یابند که از روی نادانی و یا عناد است.

رمضانی اضافه کرد: اگر افراد جامعه خدا و ائمه اطهار (ع) را ناظر، شاهد و حاضر بر اعمال خود بدانند، شرم و حیا کرده و به دنبال گناه نرفته و عفاف و حجاب در جامعه را رعایت می‌کنند.

وی گفت: آیه 105 سوره مبارکه توبه آثار تربیتی فراوانی دارد و اگر پیام‌های این آیه در زندگی فردی و اجتماعی پیاده شود، برای انسان بسیار سازنده و سبب خیر می‌شود.

برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، سبب شکست بدخواهان نظام شد

امام جمعه موقت آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران اذعان کرد: برگزاری این اجلاس سبب یأس و ناامیدی و شکست مفتضحانه بدخواهان نظام به ویژه استکبار جهانی شد.

رمضانی ادامه داد: با برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، تمام تبلیغات استکبار جهانی به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران خنثی شد و اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس سبب برکات فراوان در دنیای اسلام و مات و مبهوت شدن دشمنان اسلام و نظام شد.

امام جمعه موقت آبیک با اشاره به کشتار جمعی از مردم در 17 شهریور سال 57 به دست رژیم شاهنشاهی تصریح کرد: جمعه خونین57 بیانگر عجز و ناتوانی رژیم منحوس پهلوی در برابر تظاهرات و قیام‌های مردمی بود و به طور کامل از این تظاهرات مردم، مستأصل شده بود.

رمضانی با اشاره به 18 شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، اظهار داشت: امروز که استکبار جهانی و جهان‌خواران بر گرده برخی از مردم دنیا سوار شده‌ و به قتل و غارت و ظلم و ستم می‌پردازند، بیانگر جهل و نادانی مردم کشورهای زیر سیطره نظام سلطه است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با تشکیل نهضت سوادآموزی روز به روز بر تعداد باسوادان کشور افزوده شد و امروز شاهد تحقق گام به گام ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در جامعه هستیم که در آینده نه چندان دور تحقق خواهد یافت.

امام جمعه موقت آبیک با اشاره به شهادت امام ششم در روز چهارشنبه 25 شوال‌المکرم افزود: آحاد جامعه باید علاوه بر الگوپذیری از سیره، روش و منش زندگی امام جعفر صادق (ع) در مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام حضوری پررنگ داشته باشند تا به فرمایش مراجع عظام سالروز شهادت امام صادق (ع) به عاشورای دیگر تبدیل شود.

رمضانی یادآور شد: در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) و در روز شهادت این امام همام در دفتر امام جمعه مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول