اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش «همگام با نبی، بیعت با ولی»

علامه رجبی‌دوانی: نعمت ولایت خطر انحراف را از ایران گرفت

خبرگزاری فارس: مورخ، محقق و اسلام‌شناس برجسته با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: تفکر غدیر و اجرای آن در جامعه سبب رفع مشکلات جوامع می‌شود.

علامه رجبی‌دوانی: نعمت ولایت خطر انحراف را از ایران گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمدحسین رجبی‌دوانی لحظاتی پیش در همایش «همگام با نبی، بیعت با ولی» که در شهرری برگزار شد، با اشاره به واقعه غدیر خم اظهار داشت: اینکه بگوییم پیامبر اکرم (ص) در آن روز تمام امت اسلام را فرا خواند تا بگوید با علی (ع) دوست باشید و او را دوست بدارید، عقلانی نیست؛ پس باید بدانیم که ولایتی در کار بوده است.

مورخ، محقق و اسلام‌شناس برجسته با تاکید بر اینکه هیچ یک از احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) به اندازه حدیث غدیر راوی نداشته است، گفت: پیامبر (ص) تمام کسانی را که در غدیر خم حاضر بودند مامور به ابلاغ حدیث غدیر کرد و همچنین فرمود «تا قیامت این حدیث را از نسلی به نسل دیگر روایت کنید.»

وی در ادامه راه برون رفت از مشکلات موجود جوامع را برخورداری از تفکر غدیر و اجرای آن در جامعه دانست.

رجبی‌دوانی ابراز داشت: واژه «بلغ» فقط یک بار در قرآن آمده است که به خاطر اهمیت موضوع غدیر در استمرار حرکت جامعه نبوی به سمت رشد و تعالی در زمینه‌های مادی و معنوی است.

مورخ، محقق و اسلام‌شناس برجسته ادامه داد: با تبیین مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین (ع) و انجام رسالت پیامبر در غدیر خم، این موضوع روشن می‌شود که اسلام قائم به شخص پیامبر (ص) نیست بلکه ریشه‌دار است و با وجود سلسله امامت، ادامه داشته و خواهد داشت.

وی در ارتباط با پیامبر (ص) افزود: این لطف خدا بر مردم بوده که اهل بیت (ع) را به ‌عنوان ولی انتخاب کرده است آنها 250 سال در بین مردم بودند ولی مردم کوتاهی کردند و نتیجه این شد که ولایت منحصر به امام عصر (عج) شود.

رجبی‌دوانی تصریح کرد: جایگاه و شخصیت والای امیرالمومنین (ع) توسط دشمنان و مشکلاتی که در جامعه اسلامی وجود داشته است، زمینه را برای بازگویی و تبیین شخصیت حضرت علی بن ابیطالب (ع) فراهم کرده است.

مورخ، محقق و اسلام‌شناس برجسته تاکید کرد: ولایت یک شجره طیبه است که اصل آن ثابت و فرع‌ها در آسمان است.

وی با اشاره به اینکه وجود ائمه معصومین (ع) پس از پیامبر عظیم‌الشان (ص) یک اصل مهم در اسلام است، گفت: وجود نداشتن یک چراغ هدایت پس از انبیای الهی در طولانی مدت می‌توانست مسیر و هدف زندگی مردم را به سویی بکشاند، و باعث ایجاد انحرافی شود که باعث باطل شدن و بیهوده شدن رسالت پیامبران گذشته شود.

رجبی‌دوانی در پایان خاطرنشان کرد: طبق اعتقاد ما رهبری جامعه و امت، تداوم رسالت پیغمبر (ص) و ماموریت الهی او منهای وحی است و خداوند به مردم لطف کرده و برای این که مردم جامعه به مشکلی برنخورند، بهترین خلایق خود یعنی همان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که در راس آنها امام علی (ع) قرار دارد را در بین مردم قرار داده است.

این گزارش حاکی است، همایش «همگام با نبی، بیعت با ولی» به همت کتابخانه 13 آبان فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول