اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی کار، تعاون و رفاه خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش جرایم به کارگماری اتباع خارجی غیرمجاز از ابتدای سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری جرایم به کارگماری اتباع خارجی غیرمجاز افزایش یافته است.

افزایش جرایم به کارگماری اتباع خارجی غیرمجاز از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، عبدالله احراری اظهار داشت: همان‌طور که بارها اطلاع‌رسانی شده به کارگماری اتباع خارجی (اتباع افغانی) فاقد پروانه کار حتی به صورت روزمزد و موقت غیرقانونی و ممنوع است.

وی افزود: در این راستا متخلفان به استناد بند(ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی به ازای هر روز اشتغال هر کارگر خارجی غیرمجاز روزانه مبلغ 649 هزار و 500 ریال جریمه خواهند ‌شد.

رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین چنانچه کارفرمایی برای نوبت دوم اقدام به به کارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار کند مبلغ جریمه دو برابر (روزانه یک میلیون و 299 هزار ریال) خواهد‌ شد.

احراری ادامه داد: در صورت خودداری از پرداخت جریمه و عدم اخراج اتباع خارجی از محیط کار متخلفان مطابق ماده 181 قانون کار به مجازات حبس از 91 تا 180 روز از طریق مراجع قضایی محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: تمام کارفرمایان در شرایطی که تبعه خارجی به صورت قانونی وارد کشور و دارای روادید با حق کار و معتبر باشد، در میان اتباع ایرانی آماده به کار، افراد داوطلب واجد صلاحیت و تخصص مشابه وجود نداشته باشد و تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار موردنظر باشد می‌توانند نسبت به اخذ پروانه کار برای اتباع خارجی اقدام کنند.

رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین از تخصص تبعه بیگانه برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود، محل اشتغال تبعه خارجی واقع در مناطق شهرهای ممنوعه برای اشتغال اتباع نباشد و اتباع بیگانه که دارای حداقل 10 سال اقامت دائم در ایران بوده و یا دارای همسر ایرانی هستند و همچنین پناهندگان کشورهای اسلامی از دیگر شرایط این قانون است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول