اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

کاهش 22 درصدی دستگیری اتباع خارجی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی از کاهش 22 درصدی دستگیری اتباع خارجی در استان در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 22 درصدی دستگیری اتباع خارجی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خیبر تیبا پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شده دستگیری اتباع خارجی در این استان کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در طول شش ماه نخست سال جاری بیش از 2 هزار نفر تبعه خارجی دستگیر شده‌اند که این افراد اغلب تبعه افغانستان، پاکستان، بنگلادش، عراق، ترکیه و ... هستند، به طوری که نسبت به تشکیل پرونده و تحویل به مراجع قضایی اقدام شده است.

تیبا از متلاشی شدن پنج باند قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: اعضای این باندها در حوزه قاچاق سوخت، قتل، گروگان‌گیری و ضرب و شتم گروگان‌ها فعالیت مذمومی داشتند که با هوشیاری و همت ماموران، 55 نفر از آنها دستگیر شدند و هشت دستگاه خودرو در این زمینه توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه چهار جلد گذرنامه جعلی ضبط شده است، اضافه کرد: مقامات قضایی حدود 75 میلیون تومان از

جعل‌کنندگان جریمه اخذ کرده‌اند و طبق بررسی‌ها مشخص شده که حدود 527 میلیون تومان درآمد ناشی از قاچاق انسان به حساب این افراد واریز شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حوزه برخورد با جرایم اخلاقی، 31 باند متلاشی شده است که 144 نفر از اعضای باندها را تاکنون ماموران دستگیر کرده‌اند.

وی افزود: در این زمینه با افزایش 82 درصدی برخورد با باندهای متخلف مواجه هستیم.

تیبا با بیان اینکه خانواده‌ها و مربیان پرورشی و تربیتی باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند، ادامه داد: پلیس به صورت مداوم اتفاق‌هایی را که در سطح جامعه روی می‌دهد به عنوان هشدار اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی شناخت داشتن نسبت به دوستان و نزدیکان جوانان را امری مهم تلقی کرد و اظهار داشت: والدین باید از دوستان فرزندان خود شناخت کافی کسب کرده و از اینکه به چه اماکنی رفت و آمد می‌کنند، بی‌اطلاع نباشند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول