اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

تعداد قابل توجهی از متکدیان قائمشهر از اتباع خارجی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: تعداد قابل توجهی از متکدیان شهرستان قائمشهر از اتباع خارجی هستند.

تعداد قابل توجهی از متکدیان قائمشهر از اتباع خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در جلسه ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان شهرستان قائشمهر با بیان اینکه موضوع تکدی‌گری از اموری بوده که بیشتر از مواد مخدر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را درگیر کرده، اظهار داشت: به‌دلیل ظرفیت‌های گردشگری استان‌های شمالی تکدی‌گری خسارت زیادی را به سیمای شهرهای ما وارد می‌کند.

این مسئول افزود: با توجه به ورود میلیون‌ها گردشگر و مسافر در طول سال، همه نگاه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به ورودی شهر و زیرساخت‌هایی بوده که باید جدی گرفته شود.

فرماندار قائمشهر گفت: با وجود متکدیان در ورودی شهرها، تمام برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مرتبط خنثی و این امر آزرده‌خاطر شدن مسافران را نیز فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد متکدیان به‌صورت حرفه‌ای به این کار می‌پردازند، بیان داشت: این تعداد افراد به‌غیر از تکدی‌گری، انواع و اقسام بزه‌کاری‌ها را از قبیل سرقت، توزیع و فروش مواد مخدر انجام می‌دهند.

پیرفلک فرهنگ‌سازی در جامعه و اینکه مردم نباید وجهی به آنها پرداخت کنند را یکی از راهکارهای مهم برای ساماندهی گدایان عنوان و گفت: بیش از 80 درصد اثرپذیری در مقابله، برخورد، کنترل در ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان انجام شده و باید درباره پرداخت وجه مردم به متکدی که یک نوع گدا‌پروری است آگاهی‌سازی بیشتری انجام پذیرد.

این مسئول شناسایی سران و فعالیت شبکه‌ای و تیمی متکدیان توسط نیروی انتظامی را یکی دیگر از راهکارها عنوان کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از متکدیان از اتباع خارجی هستند و در اولویت این طرح افرادی که در این امر فعالیت می‌کنند را جمع‌آوری می‌کنند.

فرماندار قائمشهر متذکر شد: طرح مقابله، ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان نیازمند عزم و اراده استانی و فرا استانی بوده که باید به‌طور همزمان این طرح در تمام شهرهای استان اجرا شود.

پیرفلک در پایان اذعان داشت: شهرستان قائمشهر فاقد مراکز نگهداری متکدیان است که باید در شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول