اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع خارجی گلستان:

ساماندهی اتباع خارجی محدودیت نیست/ اتباع باید قانونمند زندگی کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع خارجی استان گلستان با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی به معنای دستگیری و محدودیت آنان نیست گفت: هدف اصلی ما قانونمند زندگی کردن اتباع است.

ساماندهی اتباع خارجی محدودیت نیست/ اتباع باید قانونمند زندگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی دهرویه پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران گرگان اظهار داشت: آمار اتباع مجاز و غیرمجاز در گلستان تقریبا برابر است.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی اتباع خارجی در گلستان از سال 1389 آغاز شد و اکنون اتباع خارجی که قانونی نیستند هیچ بهانه‎ای برای سکونت قانونی ندارند.

دهرویه وزارت کشور طی دو سال اخیر با تشدید برنامه ساماندهی اتباع خارجی سعی کرده تا ضمن ساماندهی اتباع، آنها را به صورت منظم به کشورشان بازگشت دهد.

وی دلیل حضور اتباع خارجی در گلستان را تنوع قومیت و جاذبه‎ها عنوان کرد و یادآور شد: برای اتباع خارجی اقدام به افتتاح اردوگاه متمرکز کردیم و اکنون مانع اصلی شناسایی اتباع خارجی است.

مدیرکل امور اتباع خارجی گلستان نقش دهیاران را در شناسایی اتباع مهم خواند و متذکر شد: دهیاران باید قبول کنند که اتباع خارجی سبب ایجاد معضل می‎شوند و عدم شناسایی و گزارش از سوی دهیاران به معنای دلسوزی نیست.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی حتی اگر 50 سال هم در ایران زندگی کنند باز هم نمی‎توانند ملک و املاکی برای خود داشته باشند و نباید به دلیل منافع شخصی، آنها را نگه داشت.

مدیرکل امور اتباع خارجی گلستان در خصوص کار کردن اتباع خارجی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مجوز کار برای اتباع خارجی صادر شد و با ثبت‎نام آنان در طرح کفالت، اتباع را به شرکت معرفی و از این طریق، فرصت‎های اشتغال به صورت قانونی برای‎شان فراهم شد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول