اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دقایقی دیگر در مصلای اردبیل برگزار می‌شود

آیین اختتامیه تجلیل از پیرغلامان داخلی و خارجی

خبرگزاری فارس: تا دقایقی دیگر آیین اختتامیه دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل با هدف تجلیل از پیرغلامان، مداحان و هنرمندان و پژوهشگران عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه تجلیل از پیرغلامان داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی عصر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری آیین اختتامیه اجلاس در اردبیل اظهار داشت: در این مراسم که از پنج قاره دنیا میهمانان و شرکت‌کنندگانی حاضر شدند و از بیش از 31 استان کشور حضور یافته‌اند از 15 مداح داخلی و 15 مداح خارجی و بین‌المللی تجلیل می‌شود.

ابراهیم طاهری تصریح کرد: به صورت ویژه از چهره شاخص مداحی آن هم در سلک جوانان و مداح با ذوق تجلیل می‌شود و در کنار آن از دو مداح تأثیرگذار و شاخص کشوری یک نفر پژوهشگر عاشورایی و یک نفر هنرمند عاشورایی نیز تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی مداحان منتخب در مراسم اختتامیه خاطر نشان کرد: این مداحان باید بیش از 20 هزار بیت شعر حفظ باشند و سن آنها بالاتر از 70 سال بوده و شاگردان متعددی را تربیت و خود دارای هیئت بوده و از چهره‌های سرشناس و معروف کشوری نیز به شمار آیند.

طاهری دیگر ویژگی مراسم اختتامیه را ثبت ملی آیین سنتی طشت‌گذاری اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: ‌در مراسم اختتامیه این اجلاس رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین معاون رئیس جمهور و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاضر می‌باشند و شبکه‌های مختلف نیز این همایش را که در مصلای امام خمینی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: مراسم اختتامیه دهمین اجلاس پیرغلامان بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار می‌شود و درب مصلا نیم ساعت قبل از وقت شرعی باز می‌شود.

یوسف اکبری یادآور شد: علاوه بر مصلا فضای مسجد میرزا علی‌اکبر نیز برای این امر در نظر گرفته شده است و در صورت ازدهام جمعیت مراسم از طریق تلویزیون شهری نیز پخش می‌شود که علاقمندان می‌توانند در میدان مصلا از آن استفاده کنند.

وی گفت: طبقه همکف و دوم مصلا برای برادران و طبقه زیرزمین مصلا برای خواهران علاقمند و سوگوار در نظر گرفته شده است تا از این آیین بین‌المللی استفاده کنند.

اکبری به محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در اطراف مصلای اردبیل اشاره کرد و افزود: مسیر تازه میدان به سمت بازار، چهارراه به سمت بازار، سیمتری به سمت بازار، پیرعبدالملک به سمت بازار و همچنین میدان ورزش از طرف چهارراه امام از یک ساعت آینده مسدود می‌شود و تردد خودروهای سبک و سنگین در آن امکان‌پذیر نیست.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: این اعمال محدودیت ترافیکی تا ساعت 23 ادامه می‌یابد و مراسم تجلیل از پیرغلامان قرار است از شبکه‌های ملی و استانی نیز به صورت مستقیم پخش شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول