اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

انتقال نشان همایش پیرغلامان حسینی از همدان به اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از منتقل شدن پرچم و نشان همایش پیرغلامان حسینی از استان همدان به اردبیل خبر داد.

انتقال نشان همایش پیرغلامان حسینی از همدان به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در نشست با معتمدان دستجات عزاداری در اردبیل اظهار داشت: این پرچم و نشان فردا بعد از نماز مغرب و عشا در آیینی ویژه به اردبیل منتقل می‌شود که به همین مناسبت مراسمی نیز در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل با حضور عاشقان حسینی،‌ ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت، ریش سفیدان و مداحان حسینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و جمعی از مسئولان نیز حضور خواهند داشت به صورت رسمی پرچم و نشان همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی تقدیم اردبیل می‌شود.

اکبری از آمادگی کامل اردبیل برای میزبانی دهمین همایش پیرغلامان حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از هفت ماه است که مقدمات برگزاری این همایش در قالب کمیته‌های مختلف انجام شده و در روزهای 18 و 19 آبان ماه این همایش در شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول از حضور 700 میهمان داخلی و خارجی در این همایش بین‌المللی خبر داد و اضافه کرد: در این همایش علاوه بر حضور شعرا، مداحان و پیرغلامان حسینی سراسر کشور از کشورهای آسیای میانه، حوضه قفقاز، جنوب شرق آسیا و خلیج فارس میهمانانی را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از کشور قطر، سوریه، هندوستان، مالزی، اندونزی، آذربایجان، روسیه، پاکستان و سوئد میهمانانی برای این همایش بین‌المللی دعوت شده تا در یک فضای ارزشی و در آستانه ماه محرم شاهد برگزاری این اجلاس مهم و ارزشمند باشیم.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل ادامه داد: در کنار برگزاری این همایش برنامه‌های جنبی مختلف، کارگاه‌های تخصصی برای مداحان و شعرا نیز برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد در این اجلاس آیین سنتی، مذهبی طشت‌گذاری اردبیلی‌ها نیز به ثبت ملی برسد.

اکبری قدمت و تاریخ اردبیل را در نشان دادن عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و قمر بنی‌هاشم یادآور شد و گفت: ‌اجلاس پیرغلامان حسینی بر شور و حال معنوی و حسینی این دیار بیش از هر زمان دیگر افزوده است.

دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی سال گذشته به صورت ملی در همدان برگزار شد و امسال به صورت بین‌المللی روزهای 18 و 19 آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود که آیین افتتاحیه آن مجتمع فرهنگی، هنری فدک و اختتامیه آن نیز مصلای بزرگ امام خمینی شهر اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول