اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم

پیرغلامان استان بوشهر تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: همایش تجلیل از پیر غلامان استان بوشهر 21 آبان ماه برگزار می‌شود و از پیر غلامان تجلیل می‌شود.

پیرغلامان استان بوشهر تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالرضا مطاف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در سه بخش شامل برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی نوحه و روضه، تاثیر فرهنگ عزاداری بر آیین عزاداری کشور، کارگاه آموزشی جایگاه هیئت‌های عزاداری و نقش مداحان در هیئت‌های مذهبی و تجلیل از هشت نفر از پیرغلامان بالای 70 سال در سالن‌های پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس، مجتمع فرهنگی هنری 9 دی و حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: همزمان با ویژه برنامه‌های ماه محرم از کتاب «اشک دل» رونمایی خواهد شد.

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر هدف از تشکیل سازمان بسیج مداحان را سازماندهی و ساماندهی آنان ذکر کرد و افزود: حرکت مداحان امتداد حرکت عاشورایی و انتقال حادثه کربلا به نسل جوان و نوجوان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز نقش عزاداری استان را در کشور مهم دانست و افزود: فرهنگ عزاداری استان برشهر برای همه مردم شناخته شده و نشانه عرض ارادت مردم استان نسبت به ساحت اهل بیت (ع) است.

سید محمدصادق هاشمی پیر غلامان و مداحان را اصلی‌ترین عامل ترویج نهضت عاشورا و انتقال آن به نسل‌های دیگر دانست و افزود: پیر غلامان و مداحان که زندگی خود را وقف اهل بیت عصمت و طهارت کرده‌اند جزء چهره‌های ماندگار محسوب می‌شوند که لازم است از آنان تجلیل شود.

وی نقش مداحان و پیر غلامان در مقابله با جنگ نرم دشمن را مهم دانست و گفت: این عزیزان با ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند.

فعالیت مداحان در راستای فرهنگ اهل بیت است

رئیس سازمان بسیج مداحان استان بوشهر نیز فعالیت مداحان را در راستای فرهنگ اهل بیت (ع) و معرفی فرهنگ آیین عزاداری سنتی بوشهر دانست.

علیرضا پولاد برگزاری همایش منادیان غدیر، نقش مداحان در انتقال پیام عاشورا و نشست‌های تخصصی مداحان و تجلیل از پیرغلامان حسینی را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج مداحان دانست.

وی ادامه داد: در همایش‌های گوناگون آموزش مقتل‌شناسی، دوره آموزشی مهندسی شعر و دوره تخصصی مداحی دانش‌آموزان با شرکت 200 دانش‌آموز توسط سازمان بسیج مداحان برگزار شده است.

رئیس بسیج مداحان استان بوشهر متذکر شد: آیین افتتاح تجلیل از پیر غلامان حسینی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 21 آبان در سالن پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی آغاز می‌شود.

پولاد اذعان داشت: مراسم بعد از ظهر این روز نیز در سالن مجتمع فرهنگی هنری 9 دی با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود و ساعت 19 این روز ضمن رونمایی از کتاب «اشک دل» از هشت نفر از پیرغلامان استان که سن آنان بالای 70 سال است تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول