اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

کاشت 600 هزار اصله نهال جنگلی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاشت 600 هزار اصله نهال جنگلی غیرمثمر در این استان در سال‏جاری خبر داد.

کاشت 600 هزار اصله نهال جنگلی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدنقی عزیزی در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی در استان سمنان گفت: سعی بر این است تا در سال‏جاری همچون سال‏های گذشته، حضور مردم و مشارکت آحاد جامعه را در اجرای هفته منابع طبیعی گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: تلاش می‏شود تا در واقع با خود مردم به استقبال بهار طبیعت برویم؛ چراکه حفاظت از منابع طبیعی و مراتع، نیازمند مشارکت عمومی مردم است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: حفاظت از منابع طبیعی و مراتع اولویت توسعه پایدار است و حفاظت از منابع به خصوص در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و باید آحاد مردم به اهمیت و فواید منابع طبیعی آگاه باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی آینه تمام‏نمای عملکرد ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور است، اظهار داشت: تلاش داریم تا برنامه‏های متنوعی را با حضور مسئولان ارشد استان سمنان در سراسر استان اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم آحاد مردم حافظان اصلی عرصه‏های منابع طبیعی و انفال هستند و بدون مشارکت مردم خصوصاً جوامع محلی نمی‏توانیم در احیا و توسعه عرصه‏های منابع طبیعی گام برداریم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در سال‌جاری پیش‏بینی می‏شود که بالغ بر 600 هزار اصله انواع نهال جنگلی غیرمثمر در سطح استان توزیع و کاشته شود.

نخستین جلسه ستاد هماهنگی در خصوص اجرای مراسم هفته منابع طبیعی سال‏جاری با حضور تعدادی از رؤسای ستادی و مسئولان آموزش و ترویج شهرستان‏های استان سمنان برگزار شد.

در این نشست، در خصوص پیشنهاد شعار هفته منابع طبیعی و سیاست‏های اجرایی سال‏جاری و چگونگی جمع‏آوری، اخذ و ارسال سئوالات مقاطع مختلف تحصیلی  بحث و گفت‏وگو شد.

همچنین نقاط ضعف و قوت هفته منابع طبیعی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول