اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان اعلام کرد

تهیه طرح جنگل‏داری چندمنظوره در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تهیه طرح جنگل‏داری چند منظوره و ذخیره‌گاه جنگلی در این استان خبر داد.

تهیه طرح جنگل‏داری چندمنظوره در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد افزود: در نظر است که در سطح 10 هزار هکتار از اراضی استان سمنان، طرح جنگل‏داری چند منظوره و ذخیره‌گاه جنگلی تهیه شود.

میرعماد افزود: در پایان سال 91 افزون بر 12 درصد از جنگل‏های ناحیه رویشی این استان سمنان دارای طرح می‏شود.

وی گفت: در قالب برنامه پنجم توسعه، مقرر شده تا سطح جنگل‏های دارای طرح ناحیه رویشی استان سمنان به 152 هزار هکتار افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اعتباری افزون بر 16 میلیارد ریال برای این طرح پیش‏بینی شده و در صورت تخصیص، طرح مدون برای مدیریت این جنگل‏ها تهیه می‏شود.

میرعماد عوامل تخریب جنگل‏های ناحیه رویشی ایرانی ـ تورانی در دهه‏های اخیر را نبود سوخت فسیلی در برخی از این مناطق، کاربری‏های غیرمجاز و چرای بی‏رویه دام ذکر کرد.

وی افزود: مدیریت بهینه این جنگل‏ها و افزایش فرهنگ عمومی برای حفاظت از سطح جنگل، همراهی و هم‏فکری مسئولان سیاسی و اجرایی استان و آموزش چهره به چهره در سال‏های اخیر نیز نقش بسزایی در حفاظت جنگل‏ داشته و تشکل‏های سازمان‏های مردم‏نهاد باعث ارتقای سطح کمی و کیفی این جنگل‏ها شده است.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول