اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

اختصاص 2.5 میلیارد ریال به جنگل‏های ایرانی ـ تورانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ویژه صیانت از جنگل‏های ایرانی ـ تورانی به این استان اختصاص یافت.

اختصاص 2.5 میلیارد ریال به جنگل‏های ایرانی ـ تورانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد افزود: پروژه صیانت از جنگل‏های ایرانی ـ تورانی در قالب طرح صیانت و توسعه جنگل‏های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران، در استان سمنان در حال اجراست.

وی گفت: قرار است طرح‏های احیا و توسعه جنگل همانند غنی‏سازی با بذر و نهال، مراقبت و نگهداری از مناطق احیا شده، کاهش عوامل تخریب شامل گشت و مراقبت از جنگل، احداث کمربند حفاظتی، پیشگیری و اطفای حریق و طرح‏های جنگل‏داری چندمنظوره در استان سمنان اجرا شود.

میرعماد افزود: این طرح‏ها در منطقه شورتنگه شهرستان‏های مهدیشهر و دامغان و در سطح 34 هزار هکتار اجرا می‏شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سطح جنگل‏های ناحیه رویشی ایرانی ـ تورانی استان را 294 هزار هکتار بیان کرد و افزود: 152 هزار هکتار از این مناطق، جنگل ارس و بقیه جنگل‏های بیابانی است.

میرعماد یادآور شد: مساحت کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، 9 میلیون و 195 هزار هکتار است که از این مقدار، 3 میلیون و 731 هزار هکتار مرتع قابل تعلیف، 5 میلیون و 112 هزار هکتار بیابان و 352 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‏دهد.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول