اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی الیگودرز:

23 درصد جنگل‌های لرستان در الیگودرز قرار دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست منابع طبیعی شهرستان الیگودرز گفت: 23 درصد جنگل‌های استان لرستان متعلق به شهرستان الیگودرز است.

23 درصد جنگل‌های لرستان در الیگودرز قرار دارد

مهرداد رضائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در الیگودرز گفت: جنگل یکی از ثروت‌های خدادای به شمار می‌رود که نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها و مخلوقات خداوند دارد به گونه‌ای که انسان‌ها به وسیله این نعمت‌گذران زندگی می‌کنند.

وی حفاظت از این نعمت را وظیفه‌ای مهم و سنگین دانست و عنوان کرد: نگهداری جنگل‌ها و مراتع و حفظ خاک در حقیقت شکرانه نعمت‌های خدادادی و وظیفه مهم متولیان است، هرچند کاری دشوار و پرتلاطم بوده و گاه سال‌ها برای حفظ یک سانتی‌متر از این خاک تلاش می‌شود.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان الیگودرز افزود: از این رو یکی از مشکلات مهم در الیگودرز حفظ و صیانت این ثروت خدادادی و ارزشمند توسط پرسنل خدوم و پرتلاش مجموعه است و گاه همکاران برای رسیدن به نقاط مختلف جنگلی مجبور هستند، یک یا دوشب را در سخت‌ترین شرایط با کمترین امکانات و با تعداد نیروی کم  بیتوته کنند.

رضائی، فرهنگ‌سازی و ترویج اهمیت صیانت از جنگل و خاک را امری مهم در جهت دستیابی به اهداف حفاظت برشمرد و گفت: نخستین و مهم‌ترین گام در حفظ و حراست، ترویج و فرهنگ‌سازی با حضور کارشناسان در کنار مردم به منظور حفظ بخش عظیمی از جنگل‌ها است، به ویژه در راستای شخم زنی غیر مجاز، شفاف‌سازی و روشنگری مردم نقش مهمی در صیانت ازخاک دارد.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان الیگودرز خاطرنشان کرد: دومین اقدام مهم پس از فرهنگ‌سازی بهره‌گیری از همیار طبیعت در نقاط مختلف جنگل‌ها و مراتع است که به صورت افتخاری در ارائه گزارشات مهم در جهت حفاظت ما را همراهی می‌کنند که این عزیزان تاکنون خدمات زیادی را در راستای جلوگیری از میان بردن جنگل‌ها و مراتع داشته‌اند.

وی اعمال قانون را سومین راه برای صیانت و حفاظت خواند و گفت: در روند اعمال قانون استفاده از جریمه هیچ گاه مورد رضایت ما نیست، اما گاه با وجود تلاش‌های زیاد و عدم توجه برخی به این موضوع مجبور می‌شویم که با شناسائی، برخورد قانونی و معرفی به دادگاه قضائی مانع فعالیت متخلفان در سطح منطقه که اقدام به قطع اشجارو تخریب منابع می‌نمایند، شویم.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان الیگودرز عدم همکاری مردم و سایر مسئولان را زمینه ساز مشکلات فراوان در جهت صیانت و حفاظت دانست و گفت: اگر همراهی این عزیزان نباشد، ما در جهت حفظ خاک، جنگل و مراتع با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم بود که بر این اساس ما به عنوان زیر مجموعه‌ای وابسته به جهادکشاورزی و منابع طبیعی در مباحث اشتغالزایی و صیانت شاهد همکاری‌های خوبی بوده‌ایم.

رضائی تصریح کرد: با سایر ادارات و فرمانداری‌ها  تعامل تنگاتنگی داریم، زیرا بر این باوریم که تنها با همراهی و همکاری می‌توانیم با وجود امکانات و نیروی انسانی کم در جهت رسیدن به اهداف‌مان موفق باشیم.

وی در خصوص تداخل فعالیت منابع طبیعی با محیط زیست گفت: به هیچ عنوان با محیط زیست تداخل اجرائی نداریم، زیرا محیط زیست بیشتر وظیفه حفاظت از گونه‌های جانوری را برعهده دارد، اما چون در حقیقت وظایف ما حفاظت و صیانت است، در صورتی که در یک جهت حرکت نمائیم و با هم ادغام شویم قطعا بهتر می‌توانیم در جهت فعالیت‌های‌مان وارد عمل شویم.

رضائی برخورد قانونی با افراد متخلف را از وظایف مهم پس از فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم، در ترویج و فرهنگ سازی و همچنین تبیین جایگاه قانون در برخورد با متخلفان ما را یاری نمایند و اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه انجام شود، به خصوص با وجود  555  هزار هکتار مساحت اراضی و 280 هزار هکتار جنگل، وظیفه سنگینی بر عهده ما است که به طور کلی 50 درصد اراضی ما زیرپوشش جنگل‌ها است و 23 درصد از جنگل‌های لرستان نیز در الیگودرز واقع شده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول