اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گرگان:

400 میلیون هکتار از جنگل‎های کشور در معرض آتش‎سوزی قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 400 میلیون هکتار از 4 میلیارد هکتار جنگل‎های کشور در معرض آتش‎سوزی قرار دارند که بیشترین حوادث نیز در مناطق مرتعی رخ می‎دهد.

400 میلیون هکتار از جنگل‎های کشور در معرض آتش‎سوزی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا اورنگی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه دومین پایگاه اطفاء حریق کشور منطقه شمال در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان، اظهار داشت: دود حاصل از آتش‎سوزی‎ها عوامل اقلیمی کره زمین را تحت تاثیر قرار می‎دهد که نهادهای بین‎المللی باید در این موضوع حساس، چاره‎اندیشی کرده و با کشورهای حادثه‌خیز پروژه‎هایی تعریف کنند.

وی تصریح کرد: عواملی همچون سیل، زلزله، آتش‎سوزی، خشکسالی، رانش و فرونشست زمین از بلایایی است که در زندگی مردم تاثیر می‎گذارد و کشور ما نیز به لحاظ حوادث غیرمترقبه از کشورهای بلاخیز است.

رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: طی یک سال گذشته با استاندار گلستان مقدمات یک کار مشترک با فائو به منظور مقابله با آتش‎سوزی در استان‎های شمالی کشور به جمع‎بندی رسیدیم که استفاده از وسایل پیشرفته اطفاء حریق مشهود است.

اورنگی در خصوص خسارت آتش‎سوزی و دودهای ناشی از آن متذکر شد: این حوادث سبب آسیب رسیدن به پوشش‎های گیاهی، شیوع آفت، بیماری، آلودگی هوا، بیماری‎های تنفسی می‎شود.

وی مشارکت مردم را در این زمینه پیشگیری و مقابله با آتش‎سوزی یک ضرورت خواند و ابراز داشت: مشارکت مردم و تجهیز امکانات عامل مهمی به شمار می‎رود که ان‌شاءالله با تصویب طرح اطفاء حریق، ساماندهی گشت و مراقبت، اطلاع‎رسانی فوری، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، ارتباط با مراکز علمی آموزشی، سازمان مدیریت بحران، امداد و نجات و هلال احمر از جمله موضوعاتی است که برای پیشگیری و اطفاء حریق در دستور کار سازمان جنگل‎ها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از 40 درصد حوادث غیرمترقبه‎ای که در دنیا اتفاق می‎افتد 20 مورد آن در کشور ایران روی می‎دهد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول