اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کرد

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل و تسریع کرد.

باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا رویکرد انقلاب اسلامی را فرهنگی بیان کرد و گفت: این فرهنگ را باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری فاخر به ویژه کتاب به نسل آینده و جهانیان منتقل کرد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم سرانه مطالعه در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: متأسفانه این سرانه نسبت به فرهنگ انقلاب چندان قانع‌کننده نیست بلکه نیازمند برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: سرانه‌های اعلام شده در زمینه میزان مطالعه در کشور با وجه فرهنگی بودن انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و رسانه‌ها در ارتقای سطح میزان کتاب‌خوانی و تبیین فرهنگ مطالعه نقش تأثیرگذاری دارند.

اسماعیلی‌طبا یادآور شد: تبیین فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و دسترسی راحت‌تر مردم به کتابخانه و فضاهای کتابخانه‌ای می‌تواند در ارتقای این سرانه مؤثر باشد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به راهکارهای مؤثر در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: آماده‌سازی مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها، قطارها و بوستان‌ها و همچنین کاهش قیمت تمام شده کتاب از راهکارهای مؤثر در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی سرانه کتاب‌خوانی را یکی از شاخص‌های مهم در تشخیص توسعه‌یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: برای تبیین این فرهنگ باید از دوران ابتدایی و سنین پایین کتاب خواندن را به کودکان آموزش داد تا کودکان با کتاب انس بگیرند.

اسماعیلی‌طبا در ادامه به جایگاه استان قم در زمینه کتاب اشاره کرد و گفت: وجود کتابخانه‌های شخصی و ثبت نشده فراوان در این توسعه و ذکر نشدن آنها در آمارها میزان سرانه مطالعه را کمتر از آن چه هست نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول