اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی:

نگرش فروشگاهی به نمایشگاه کتاب از چالش‌های جامعه به شمار می‌آید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: نگرش فروشگاهی به نمایشگاه کتاب از چالش‌های جامعه به شمار می‌آید.

نگرش فروشگاهی به نمایشگاه کتاب از چالش‌های جامعه به شمار می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری پیش از ظهر امروز در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تاکید بر معرفی نمایشگاه کتاب به عنوان نهاد فرهنگی در جامعه اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دارای سه بخش ساختار، اهداف و کارکرد متناسب و نامتناسب است که در بخش ساختار مدیران و سیاستمداران در راس و حوزه توزیع و بهره‌برداری در بدنه ساختار نمیشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: بخش کارکرد نمایشگاه کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و سیاست‌ها و اهدافی که توسط مدیران برگزیده شده در صورت تحقق کارکرد متناسب و اگر ضد آن اتفاق افتد کارکرد نامتناسب رخ می‌دهد.

غفاری عنوان کرد: مهم‌ترین کارکرد متناسب نمایشگاه کتاب سال جاری ترویج و نشر فرهنگ کتابخوانی، فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی و همچنین افزایش علایق افراد به مطالعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب در راستای تبادل تازه‌های نشر و تبادل اطلاعات می‌تواند کمک شایانی به شناسایی مشکلات و نیازهای ناشران و نویسندگان کتاب‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در نمایشگاه کتاب سال جاری، بیان کرد: بصیرت بخشی به عموم مردم در نمایشگاه کتاب می‌تواند در فرهنگ‌سازی دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشد و به عنوان الگوی رفتاری در این نمایشگاه از آن استفاده کرد.

غفاری خاطرنشان کرد: 34 عنوان در 11 بخش در نمایشگاه کتاب می‌تواند آغاز فصل جدیدی برای عنوان‌های بیشتر و انتخاب کتاب‌های برتر بیشتر نمایشگاه‌های کتاب سال‌های آینده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر جلوگیری از مسائل ضدفرهنگی و ابتذال در نشر کتاب مشهد، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب مشهد با دیگر شهرها و استان‌های دارای تفاوت بزرگی است و به سبب وجود امام رضا(ع) و حکومت دینی اسلامی قالب بر مشهد باید برگزاری نمایشگاه کتاب آن به سمت تولیدات مذهبی و دینی سوق یابد و به جامعه اسلامی ارائه دهد.

وی عنوان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ نمایشگاه‌های کتاب نگرش فروشگاهی جامعه است که باید هرچه سریعتر این نگرش را تغییر داد و به فرهنگ‌سازی در نمایشگاه کتاب توجه ویژه کرد.

غفاری ادامه داد: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری از 34 ناشر کتاب برتر تقدیر شد و با معرفی آنها در عنوان‌های انتخابی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و دینی در مشهد گام موثری برداشته شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول