اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

اعلام آمادگی 6 روستای بیرجند برای کتابخانه مشارکتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اعلام آمادگی شش روستای بیرجند برای کتابخانه مشارکتی خبر داد.

اعلام آمادگی 6 روستای بیرجند برای کتابخانه مشارکتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب چهارشنبه‌شب در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با اشاره به ارزیابی‌های به عمل آمده در سطح کشور، اظهار داشت: در بسیاری از سرفصل‌های حوزه کتاب و کتابخوانی پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است که در این راستا می‌توان به رتبه نخست خراسان جنوبی در مسابقات فرهنگی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در برگزاری انجمن کتابخانه‌ها و مصوبات جلسات جزو پنج استان اول است، افزود: به لحاظ کیفی نیز جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از افزایش چشمگیر اعضا و منابع کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سال گذشته منابع کتابخانه‌ها از 290 هزار جلد به 380 هزار جلد و تعداد اعضا از 18 هزار نفر به 25 هزار نفر رسیده است.
قریب سهم کتابخانه‌های شهرستان بیرجند را از منابع موجود 125 هزار جلد عنوان کرد و ادامه داد: اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند 30 درصد کل اعضای کتابخانه‌های استان را تشکیل می‌دهند.
وی به دستور استاندار مبنی بر اختصاص فضایی برای احداث کتابخانه در پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم ساخت و ساز و جمعیت مجتمع‌های مسکونی مهر این مهم باید در بیرجند جدی گرفته شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به ساخت 24 کتابخانه روستایی با زیربنای 120 متر مربع در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت و در قالب تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و ادامه داد: احداث هشت کتابخانه از این تعداد در سال جاری و از محل دو درصد اعتبارات فرهنگی آغاز می‌شود.  
قریب از هماهنگی با معاونت روستایی استانداری و اداره کل عشایر استان در مورد راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در روستاها و مناطق عشایری خبر داد.
وی افزود: دهیاری‌های شاخن، معصوم‌آباد، دستگرد، حاجی‌آباد، امیرآباد و چهکند در مورد راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان اشاره کرد و گفت: خیران در برخی از شهرستان‌ها از جمله قاین و سرایان برای ساخت کتابخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.
فرماندار بیرجند نیز در این جلسه، بر استفاده حداکثری از فضاهای موجود در مدارس تأکید کرد و افزود: مدارس بالقوه می‌توانند هم زمین فوتبال، هم نمازخانه و هم کتابخانه باشند. 
محمدعلی قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه از امکانات موجود باید حداکثر استفاده را کرد، افزود: مدارس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که بهره‌برداری از فضاهای موجود در آنها در خارج از شیفت امکان‌پذیر باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول