اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی:

خیران باید برای ساخت کتابخانه همت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر ورود خیران برای ساخت کتابخانه در استان گفت: نخستین جلسه خیران کتابخانه ساز در نخستین روز هفته کتاب در بیرجند برگزار می‌شود.

خیران باید برای ساخت کتابخانه همت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در دیدار کتابداران شهرستان بیرجند با امام جمعه بیرجند با اشاره به آغاز هفته کتاب به برنامه‌های هفته کتاب که از 22 تا 29 آبان ‌ماه است اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که مهم‌ترین آن تجلیل از کتابداران نمونه، مسئولان کتابخانه‌های استان، کتابدار و کتابخانه فرهنگی برتر استان، دست‌اندرکاران کتاب و خیران کتاب است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تعداد کتابخانه‌های موجود را در حال حاضر 44 باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد 31 کتابخانه نهادی، 11 کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه روستایی است.
قریب از تهیه کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در یک سال گذشته 30 هزار جلد کتاب و 11 هزار نشریه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و 13 هزار جلد کتاب نیز از سوی خیران به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.
وی به اجرای طرح کتاب من در سطح کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این طرح از آبان‌ماه سال گذشته اجرا شده است و موجب رضایت اعضای کتابخانه‌های استان شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: طی مدت یاد شده تاکنون 99 هزار جلد کتاب که در کتابخانه‌های استان وجود نداشته است از سوی اعضا در فرمی درخواست داده شده تا از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت رایگان برای آن عضو ارسال شود و پس از مطالعه این کتاب به کتابخانه تحویل داده شود.
قریب افزود: با وجود ارسال این فرم ولی تاکنون تنها 3 هزار جلد کتاب به دست اعضا در استان ما رسیده است.در حال حاضر 23 هزار و 665 نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو فعال هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 372 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 17 درصدی را داشته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول