اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی:

24 انجمن کتابخانه‌ای در خراسان‌جنوبی فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: 24 انجمن کتابخانه عمومی در سطح شهرهای خراسان‌جنوبی فعال است.

24 انجمن کتابخانه‌ای در خراسان‌جنوبی فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد قریب دوشنبه‌شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: این 24 انجمن کتابخانه عمومی دارای 189 نفر عضو است که در سطح کشور ما از این نظر رتبه مطلوبی را در اختیار داریم.
وی به بررسی مصوبات جلسه گذشته این انجمن و میزان اجرایی شدن این مصوبات پرداخت و افزود: در جلسات گذشته بر پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری‌ها تأکید شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوبی از سوی مجموعه شهرداری‌های استان صورت گرفت، از جمله شهردار بیرجند در این زمینه همکاری خوبی را داشتند.
قریب تصریح کرد: در ارتباط با بدهی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی تفاهم‌نامه‌ای بین این دو مجموعه امضا شد که در بحث زیباسازی فضای کتابخانه‌ها اقداماتی از سوی شهرداری انجام شود که شهرداری نیز اعلام کرد که این کار به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
* واگذاری مجتمع فرهنگی آرین‌شهر به کتابخانه عمومی
وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات جلسه گذشته این انجمن واگذاری مجتمع فرهنگی آرین‌شهر که در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده به کتابخانه عمومی این شهر است که تاکنون 90 درصد کار عملیاتی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همچنین در جلسه گذشته تصویب شد که اعتباراتی از محل منطقه ویژه اقتصادی و گمرکات برای توسعه کتابخانه‌های استان اختصاص پیدا کند که مکاتباتی با استاندار خراسان‌جنوبی صورت گرفته و این مسئله در دست پیگیری است.
قریب از برگزاری مراسمات مختلف در هفته کتاب با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این هفته ما مراسم تجلیل از کتاب‌خوانان برتر استان را داشتیم که این مراسم با هدف ایجاد انگیزه در بین افراد برای افزایش میزان مطالعه مفید در استان صورت گرفت.
 
* برگزاری همایش اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان
وی از برگزاری همایش اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در بیرجند خبر داد و افزود: بر  اساس مقررات موجود این همایش باید به صورت سالانه برگزار شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این همایش را استفاده از تجربیات اعضا، ایجاد هم‌فکری و مشارکت در پیشبرد اهداف و استفاده از انتقادات و پیشنهادات این افراد در رسیدن به اهداف این مجموعه عنوان کرد.
قریب به گوشه‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در جمع کتابداران سراسر کشور در بحث اهمیت کتاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر بحث افزایش تبلیغات صدا و سیما در مورد کتاب‌خوانی تأکید کردند.
وی تصریح کرد: وضعیت کتاب‌خوانی موجود در جامعه راضی کننده نیست و باید این فرهنگ در بین آحاد مردم نهادینه شود تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول