اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مسئولان انتخاب صحیح در ازدواج را فرهنگ‎سازی کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ زندگی الهی در جامعه برویم و مسئولان باید انتخاب صحیح در ازدواج را فرهنگ‎سازی کنند.

مسئولان انتخاب صحیح در ازدواج را فرهنگ‎سازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین مشکل در خانواده و جامعه و حتی اداره‎ها سبک زندگی‎هاست که اگر از قوام کارشناسی شده برخوردار نباشد همه چیز به هم می‎خورد.

این مسئول تصریح کرد: مسئله طلاق در استان بوشهر به مرحله بحران رسیده به طوری که از هر هفت ازدواج یک مورد به طلاق می‎انجامد.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: بر اساس آمار بیشترین طلاق‏ها در دو سال اول ازدواج و در بین زوجینی که تحصیلات آنها دیپلم و پایین‎تر است اتفاق می‎افتد که نشان دهنده اشکال در انتخاب و گزینش همسر است.

وی افزود: امروز طلاق به یکی از معضلات اصلی استان تبدیل شده و به‌رغم تصور عموم منشأ طلاق‎ها عدم تحمل زوجین نیست بلکه عدم انتخاب نامناسب است و باید با کار پژوهشی برای همه اقشار جامعه به ویژه جامعه هدف که زوجین با تحصیلات دیپلم و کمتر هستند، فرهنگ‎سازی و در این عرصه مدیریت کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم ماه آموزش آموزه‎های امام حسین (ع) است و باید نشان دهیم که محرمی و حسینی هستیم و هیئت‎ها، حسینیه‎ها و مساجد فعال باشند و از این فرصت الهی برای ارائه آموزه‎های مکتب حسینی استفاده کنیم.

شورا و شهرداری فضای شهر را حسینی کنند

این مسئول بیان داشت: نیاز است به مساجد و هیئت‎ها کمک و صدا و سیما فعالانه در این عرصه وارد شود و شوراها و شهرداری‎ها فضای شهر را در کنار ایجاد شور، محبت و مودت حسینی اما پرمحتوا کنند.

صفایی‌بوشهری در ارتباط با ساخت مسجد در شهرک‎های جدید خاطر نشان کرد: کم‎توجهی به ساخت مسجد در شهرک‎های جدید معضلی است که باید با جدیت برای رفع آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی متکفل ساخت مسجد در شهرک‎های جدید نمی‎شود و فقط زمین به این امر اختصاص می‎دهد و باید متولی مشخصی برای این امر تعیین شود و وزارت راه در نقشه کلان ساخت شهرک‎ها برای هر هزار نفر یک مسجد پیش‌بینی کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: عدم کارشناسی در ساخت مساجد بین‎راهی و حتی در برخی شهرها مشکل‎ساز شده است و اوقاف تحت نقشه آمایش سرزمین برای ساخت مساجد مجوز دهد ضمن اینکه احیاء مساجد بین‎راهی موجود مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی متکفل طراحی، برنامه‎ریزی، مدیریت و نظارت بر فرهنگ عمومی در یک جغرافیای خاص و از محصولات اندیشه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از مقولات مهم مدیریت فرهنگ عمومی بازتولید پروژه‎های نوین در بازتولید و تثبیت پروژه‎های فرهنگی است که نیازمند برنامه‎ریزی و استراتژی واحد و نظارت بهینه است.

وی تاکید کرد: شورا نقش مهمی در توسعه استان دارد و باید در هر استان با برنامه‎ریزی دانش‎بنیان و با کار کارشناسی شده به آسیب‎شناسی اجتماعی و فرهنگی بپردازد.

صفایی‌بوشهری اذعان داشت: نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر در حال تهیه است و برای تایید و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول