اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی حوزه علمیه قم:

جوانان با ازدواج به اطمینان قلب می‌رسند

خبرگزاری فارس: روحانی حوزه علمیه قم گفت: تنها ازدواج است که به وسیله آن انسان آرامش از دست رفته خود را باز می‌یابد و بدان تکیه و اطمینان قلب پیدا می‌کند.

جوانان با ازدواج به اطمینان قلب می‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام امیر فاضلی در گفتمان اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده که در سرسرای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جوانرود برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام برای ازدواج و تشکیل خانواده سفارش‌های فراوانی شده تا جایی که از ازدواج به عنوان کامل‌کننده نصف ایمان یاد شده است. 

فاضلی زندگی براساس الگو گرفتن از زندگی ائمه‌اطهار را از ویژگی یک ازدواج ساده و سالم دانست و ادامه داد: در انتخاب همسر باید اول دینداری او را ملاک قرار داد، کسی که ایمانش قوی است قابل اعتماد است و می‌توان با او به آرامش رسید. 

وی با اشاره به اهداف تشکیل خانواده و اهمیت ازدواج افزود: هدف ازدواج برای زن و مرد پاسخ دادن به سنت الهی و تولید نسل است.

این روحانی حوزه علمیه قم اظهار کرد: تنها ازدواج است که به وسیله آن انسان آرامش از دست رفته خود را باز می‌یابد و بدان تکیه و اطمینان قلب پیدا می‌کند.

فاضلی تصریح کرد: با ازدواج آمار خیلی از مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد، جوانان سر و سامان می‌گیرند در صورتی که شرایط ازدواج را آسان فراهم کنند.

این روحانی حوزه علمیه قم در پایان گفت: ازدواج سنت پیامبر است و باید به فرمایشات پیامبر در امر ازواج توجه شود، مهریه‌های سنگین و خرید جهیزیه‌های گران خوشبختی زندگی را تضمین نمی‌کند، بلکه پیرو ائمه‌اطهار بودن آرامش زیبایی را در زندگی حاکم خواهد کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول