اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شهدا درس بگیریم

دعوت از فقرا برای مراسم ازدواج شهید نوح مجیدی

خبرگزاری فارس: سردار شهید نوح مجیدی برای انجام فرائض دینی اهمیت زیادی قائل بود همیشه به فکر فقرا بود و از جانش مایه می‌گذاشت، حتی برای مراسم عروسی نیز تاکید خاصی بر دعوت از فقیران و مستضعفان داشت.

دعوت از فقرا برای مراسم ازدواج شهید نوح مجیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سردار شهید نوح مجیدی در سال 1340 در خانواده‌ای مذهبی در مرکز شهر کوهبنان متولد شد، او فرزند چهارم خانواده بود و از نوجوانی در هیئت‌های مذهبی و در صف نماز جماعت مساجد حضور داشت.

در آستانه جنگ تحمیلی و به منظور لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب در دفاع از مرزهای میهن اسلامی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشسرای کشاورزی کرمان وارد سپاه پاسداران شد و لباس زیبای سبز سپاه را بر تن کرد و مسئول سپاه پاسداران شهر کوهبنان شد.

وی در این مدت با تلاش شبانه‌روزی پایگاه‌هایی در محلات کوهبنان، جور، ده‌علی و آسفیچ راه‌اندازی و برای تقویت مستمر این پایگاه‌ها تلاش زیادی کرد، وی شخصاً نگهبانی مهماتی را که برای سپاه و پایگاه‌های بسیج تحویل می‌گرفت بر عهده داشت.

شهید نوح مجیدی از دوران کودکی عبادت خود را آغاز و همیشه نمازش اول وقت بود و در نوجوانی نماز شب وی ترک نمی‌شد، علاوه بر روزهای ماه مبارک رمضان روزهای دوشنبه و پنجشنبه را روزه می‌گرفت و دوستان را بر انجام این کار توصیه می‌کرد.

وی برای انجام فرائض دینی اهمیت زیادی قائل بود و به دیگران کمک می‌کرد، مراسم ازدواج شهید ساده و در منزل پدر وی برگزار شد، همیشه به فکر فقرا بود و از جانش مایه می‌گذاشت، حتی برای مراسم عروسی نیز تاکید خاصی بر دعوت از فقیران و مستضعفان داشت.

وی برای جنگ کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کرد و رفتن خود را نیز به جنگ الزامی می‌دانست و با عشقی که به شهادت همچنین ولایت و رهبری داشت با لبیک به فرمان رهبر و مقتدای خویش راهی جبهه شد.

او فردی شجاع و ورزشکاری به تمام معنا بود، شهادت آرزوی او بود و می‌گفت من شیعه امیرالمومنین (ع )هستم و هر چه آن حضرت فرموده من اطاعت می‌کنم، مرا از رفتن به جبهه منع نکنید، من می‌روم، چون این وظیفه من است.

شهید نوح مجیدی در سال 1362 در عملیات والفجر در جبهه دهلران به شهادت رسید و پس از 13 سال، تعدادی از استخوان‌های پا و جمجمه و همچنین کلاه و پلاکش را پیدا کردند و برای تشییع به کوهبنان آوردند.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول