اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌آباد:

هیئت‌های مذهبی در خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندارشهرستان خرم‌آباد گفت: در ایام محرم و صفر تمام هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند.

هیئت‌های مذهبی در خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی ولی پوری صبح امروز در جلسه ‌ساماندهی هیئت‌های مذهبی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از ساماندهی 439 هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال خبر داد.

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورایی، به تبیین تاثیر این فرهنگ غنی بر همه ابعاد زندگی آزادگان  جهان پرداخت و گفت: بیداری اسلامی، حق جویی و حق طلبی‌هایی که امروزه در گوشه و کنار جهان شاهد آن هستیم، همه نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است.

ولی پوری در ادامه عشق و علاقه مردم شیعه استان لرستان و مردم شهرستان خرم‌آباد به ائمه اطهار و به ویژه حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مثال زدنی و نمونه ذکر کرد و گفت: مردم شهرستان خرم‌آباد هر ساله در ایام محرم با دل و جان به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند که برای ساماندهی این مراسم‌ها و ارائه راهکارهای مناسب هر ساله جلساتی با مسئولان هیئت‌های مذهبی و مسئولان شهرستانی برگزارمی‌شود.

فرماندار شهرستان خرم‌آباد گفت: در شهرستان خرم‌آباد 397 هیئت برادران و 42 هیئت خواهران مشغول به فعالیت هستند که با توجه به وجود هیئت‌های متعدد در سطح شهرستان دهه محرم امسال به صورتی برنامه‌ریزی شده که از همه ظرفیت مساجد و تکایا استفاده کامل شود، به نحوی که مراسم‌های عزاداری ایام محرم و صفر به صورت مسجد محور، روحانی محور و قرآن محور صورت پذیرد.

وی گفت: در راستای دستیابی به این مهم و استفاده از همه ظرفیت‌ها، با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به دنبال فراهم نمودن شرایطی هستیم که با استفاده از حضور علما و روحانیت معظم در مساجد، ضمن تشریح و تبیین فلسفه نهضت عاشورا و آگاهی بخشی به مردم، فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان مهم به وجود آورنده نهضت عاشورا است، را در جامعه ترویج کنیم.

فرماندار خرم‌آباد بحث و برنامه‌ریزی در خصوص چگونگی مدیریت و ایجاد جایگاه‌های عزاداری در سطح شهر، نظم بخشیدن به دسته‌جات، تکایا و هیئت‌های مذهبی در سطح شهر، کنترل عبور و مرور دسته جات عزاداری، برنامه‌ریزی درخصوص برگزاری مراسم خاص گل اندود کردن عزاداران در روز عاشورا و توجه به انعکاس مطلوب رسانه‌ای این مراسم در رسانه ملی و استانی، را از جمله مهم‌ترین مطالب مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول