اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

جلوی انحراف‌های غلوآمیز در عزاداری‌ها گرفته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار جلوگیری از انحراف‌های غلوآمیز در مراسم‌های عزاداری ماه محرم شد.

جلوی انحراف‌های غلوآمیز در عزاداری‌ها گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امتیاز برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جلوی خارج شدن افراد از مسیر اصلی را می‌گیرد، افزود: امر به معروف معیار خوب بودن امت اسلامی محسوب می‌شود اما در دنیای امروز با نام آزادی هر اهانتی را انجام می‌دهند.

قربانی دنیای غرب را منحرف نامید و تصریح کرد: تکرار امور زشت موجب ترویج زشتی‌ها در جامعه می‌شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه هر آزادی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: بعضی از آزادی‌ها فساد و جنایت را در جامعه رواج می‌دهد و حرمت مقدسات را می‌شکند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر سبب برقراری عدالت در جامعه است و حلال‌ها و حرمت‌ها در اجتماع محفوظ می‌شود.

قربانی بر زنده ماندن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: ایجاد وزارت امر به معروف یکی از آرزوهای بنده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی تا حدودی مقاصد امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج می‌کنند، ابراز کرد: نیروی انتظامی، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در نظام جمهوری اسلامی در کنار مسئولان قرار دارند و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی غلو را یکی از مسائل مهم در عزاداری‌ها دانست و بیان کرد: جلوی انحراف‌های غلوآمیز باید در مراسم‌های عزاداری ماه محرم گرفته شود.

قربانی خواستار تبیین مبانی دینی برای مردم شد و اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جلوی بدعت‌ها و تحریف‌ها را در جامعه می‌گیرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر مرثیه‌خوانی با معنا و با محتوا در مراسم‌های عزاداری، اظهار کرد: تحریف فکری در جامعه باید از بین برود و واقعیت‌ها به مردم گفته شود.

*بسیاری از سخنرانی‌ها در صدا و سیما سیاسی است

وی انجام تمام سخنرانی‌ها به صورت سیاسی را یکی از ایرادها عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از سخنرانی‌ها در صدا و سیما و محافل و مجالس سیاسی شده است و باید روح واقعی دین برای مردم تبیین شده و در کنار آن به مسایل سیاسی پرداخته شود.

قربانی همراهی مردم با امام (ره) را ولایتمداری خواند و تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری موجب حفظ استقلال کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: روح دین باید در قالب الفاظ مناسب و تحریف‌زدایی برای مردم بیان شده و از مسائل ظاهری دوری شود.

قربانی با تاکید بر توجه مسئولان به نکته‌های مذکور، اظهار کرد: فصل‌الخطاب در مسائل مختلف ولی امر مسلمین است و امر به معروف و نهی از منکر باید به نحوی انجام شود که خداوند، پیامبر (ص) و امام حسین (ع) قبول دارند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول