اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

راه‌اندازی ستاد تسهیلات محرم از 20 آبان‌ماه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: از 20 آبان‌ماه ستاد سامان‌دهی تسهیلات محرم در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین راه‌اندازی شده و هیئت‌ها می‌توانند به این ستاد تسهیلاتی مراجعه کنند.

راه‌اندازی ستاد تسهیلات محرم از 20 آبان‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صادق آریان در نشستی که به مناسبت برنامه‌های عید غدیر برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه توسعه فرهنگ نماز، به مساجدی که در آنها صدای اذان کمتر شنیده می شود، سیستم اذان‌گو تحویل داده شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 10 پارک و معبر عمومی مجهز به سیستم اذان‌گو شد، این سیستم به عنوان سیستم‌های مبدل عمل کرده و به مساجدی اختصاص می‌یابند که در سه نوبت نماز را اقامه می‌کنند.

آریان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان در جلساتی که در سازمان فرهنگی ورزشی و صدا و سیما به مناسبت ماه محرم برگزار شد، حضور هیئت‌ها به صورت پرشور در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی به یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: از 20 آبان‌ماه سال جاری، ستاد سامان‌دهی تسهیلات محرم در سازمان فرهنگی ورزشی همانند سال‌های گذشته راه‌اندازی می‌شود و هیئت‌ها می‌توانند به این ستاد تسهیلاتی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی، خدمات طراحی، زیباسازی، آتش‌نشانی، نمایندگان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، اداره بازرگانی و نیروی انتظامی نیز در این ستاد عضو هستند و کارشناسان و نمایندگان سازمان‌ها در این ستاد پاسخگوی نیاز مردم می‌باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یک هفته قبل از آغاز نخستین ماه قمری فعالیت ستاد تسهیلات محرم آغاز شده و تا پنجم این ماه ادامه خواهد یافت، این ستاد صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 آماده ارائه خدمات و تسهیلات متمرکز به هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

وی یادآور شد: با یک برنامه منسجم در سال گذشته و با تلاشی که صدا و سیمای استان انجام داد، قزوین به عنوان پنجمین شهر کشور در برگزاری عزاداری میدانی و متمرکز مردم و دسته‌های عزاداری انتخاب شد.

وی گفت: خوشبختانه در برگزاری ایام عزاداری سال گذشته تعارض و اختلافی در میان هیئت‌ها مشاهده نشد و در محرم سال جاری نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

آریان به برنامه‌های خاص محرم سال جاری اشاره و تصریح کرد: تشکیل ستاد ساماندهی محرم، همایش همیاران دانش‌آموز بسیجی و همیاران هیئتی محرم از جمله اقدامات خاص مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در چگونگی عزاداری‌ها و نوحه خوانی‌ها بیان کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع)، نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی باید مدرن و تجملاتی نبوده و ساده برگزار شود، همچنین ریتم و آهنگ عزاداری قدیمی و آشنا باشد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: ضروری است تا بهداشت و پاکیزگی محیط زیست را به خصوص در دهه نخست ماه محرم رعایت کنیم و زباله‌ها در جوی آب و خیابان‌ها ریخته نشود.

آریان در ادامه بیان کرد: در کنگره شعر عاشورایی که متولی اصلی آن سازمان تبلیغات اسلامی است، جوانان علاقه‌مند به مداحی آموزش می‌بینند و همچنین نسخه‌های خاص مداحی تهیه و در اختیار مساجد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: درباره استفاده از آلات موسیقی نیز بنا شد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نرم افزارهای خاصی که در ستاد سامان‌دهی می‌آورند، ارائه دهد و در سال گذشته نیز شاهد بودیم که برخی از مساجد با همین آلات موسیقی، اصل عزاداری را طبق عرف برگزار کردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از آمادگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برای ارائه خدمات به جوانان علاقه‌مند به مداحی برای صحیح خواندن و ادای درست کلمات خبر داد و گفت: سالن اجتماعات و کلاس‌های فرهنگسرای بانو فضایی مناسب برای آموزش به مداحان جوان است تا مدیحه‌سرایی از امام حسین (ع) و یاران ایشان را به دور از بزرگ‌گویی، اغراق و تحریف در عزاداری‌ها به انجام برسانند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول