اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ارائه تسهیلات به هیئت‌های مذهبی صورت گرفت

تشکیل ستاد ساماندهی محرم در قزوین

خبرگزاری فارس: با فعالیت ستاد ساماندهی محرم امکانات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی از سوی دستگاه‌های مربوط در دهه نخست ماه محرم ارائه خواهد شد.

تشکیل ستاد ساماندهی محرم در قزوین

حمید شهبازی مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن تشریح برنامه‌های ستاد ساماندهی محرم اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با شعار «محرم، نماز، حجاب» در نخستین ماه قمری سال 1434 هجری قمری، ستاد ساماندهی محرم را تشکیل می‌دهد.

شهبازی یادآور شد: در راستای اجرای سیاست‌های هرساله مجموعه مدیریت شهری قزوین مبنی بر حضور مؤثر و هدفمند این ارگان مردمی به خصوص در دهه اول محرم و بهره‌مندی از توان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی، برنامه‌های مختلفی از جمله تشکیل ستاد ساماندهی محرم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این ستاد برای سومین سال پیاپی نسبت به اجرای برنامه‌های تدوین شده که در سال‌های گذشته نیز اجرا می شد، اقدام خواهد کرد و فعالیت خود را از 20 تا 30 آبان ماه به انجام می‌رساند.

شهبازی این ستاد را بهترین اهرم اجرایی برای به اجرا در آمدن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان به ویژه در دهه نخست ماه محرم دانست و گفت: تمامی خدمات و امکاناتی که هیئت‌های مذهبی از سوی دستگاه‌های مربوط باید دریافت کنند، در این ستاد به صورت یکجا ارائه می‌شود که با تشکیل آن، از اتلاف وقت و سرگردانی هیئت‌ها جلوگیری خواهد شد.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: ضمن ارائه خدمات به تشکل‌های مذهبی، یک سری بروشورهای فرهنگی به همراه جزوه‌های آموزش فرهنگ شهروندی به هیئت‌ها ارائه می‌شود و مسئولان آنها را به تعهداتی ملزم می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل، تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین مردم و نیز بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات در این ایام از جمله اهداف و چارچوب‌هایی است که از سوی هیئت‌های مذهبی باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی و همکاری سازمان‌های زیباسازی، مدیریت پسماند و آتش‌نشانی، تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت به همراه نیروی انتظامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ستاد حضور دارند و تاکنون جلسات مختلفی را با حضور مدیران مربوط برگزار کردند.

وی تأکید کرد: هم‌زمان با دهه نخست ماه محرم مدیران سازمان‌های عضو ستاد به همراه کارشناسان مربوط از طریق رادیو شهر با شهروندان صحبت می‌کنند و خواسته‌ها و دغدغه‌های مجموعه خود را خطاب به هیئت‌های مذهبی و عموم شهروندان مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول