اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز شهادت مسلم‌ابن عقیل(ع)

اردبیلی‌ها به استقبال محرم رفتند

خبرگزاری فارس: همزمان با نهم ذیحجه یوم شهادت حضرت مسلم‌ابن عقیل(ع) اردبیلی‌ها به پیشواز ماه محرم رفتند.

اردبیلی‌ها به استقبال محرم رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که در قالب دستجات عزاداری در محلات شش‌گانه اردبیل برگزار شد، عزاداران و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع)‌ در حالی که رخت عزا و سیاه به تن کرده بودند و در حالی که بر سر و سینه می‌زدند و در شهادت سفیر حضرت امام حسین(ع) اشک ماتم می‌ریختند به عزاداری پرداخته و این روز را گرامی داشتند.

مردم حسینی و ولایتمدار اردبیل از یوم نهم ذیحجه سالروز شهادت مسلم‌ابن عقیل به دست حکومت جبار و ظالم بنی‌امیه و یزید فاسد در قالب هفته‌خوانی‌ها تا ماه محرم عزاداری خود را استمرار می‌بخشند و در نزدیکی‌های ماه محرم با انجام آیین سنتی، مذهبی طشت‌گذاری رسماً عزاداری ماه محرم را آغاز می‌کنند.

در این فاصله 18 روز مردم اردبیل در منازل و تکایا و مساجد به صورت شبانه‌ خود را مهیای عزای حسینی می‌کنند که امروز آغاز این حرکت عظیم بود به طوریکه در یوم شهادت مسلم‌ابن عقیل محلات شش‌گانه و قدیمی اردبیل یاد و خاطره این سفیر ارزشمند و اولین شهید نهضت عاشورایی را گرامی داشتند و در مسجد اعظم اردبیل مراسمی به همین مناسبت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم یکی از روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه اردبیل مسلم‌ابن عقیل را یار و یاور حقیقی امام حسین(ع) و پرچمدار نهضت سیدالشهدا معرفی کرده و گفت:‌ خیانتی که در کوفه به مسلم‌ابن عقیل شد در تاریخ به صراحت آمده است در حالی که عده‌ای سعی می‌کردند از فرصت پیش آمده برای ضربه زدن به اسلام و مبانی آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سید حافظ موسوی افزود: هر چند دشمنان اسلام نگذاشتند مسلم به عنوان پیام‌رسان اهداف و آرمان‌های سیدالشهدا به وظیفه خود عمل کند اما این شخصیت بزرگوار ماهیت رژیم فاسد یزید را در سخنرانی‌های خود برملا کرد و به مردم فهماند که نتیجه حکومت استبدادی ظلم و تعدی و جسارت است.

وی تصریح کرد: ‌اردبیلی‌ها همیشه و از قدیم‌الایام با گرامیداشت روز شهادت حضرت مسلم در حقیقت خود را مهیای محرم و عاشورا می‌کنند و از این روز شهر اردبیل رنگ و حال و هوای حزن و اندوه به خود می‌گیرد.

امروز همچنین بعد از نماز مغرب و عشا مراسمی در پاسداشت سفیر حضرت سیدالشهدا مسلم‌ابن عقیل در مسجد ملا مؤمن اردبیل برگزار می‌شود و عزاداران حسینی و دلباختگان مکتب سیدالشهدا با برپایی محافل و مجالس عزا در سوگ این پرچمدار کربلا بر سر و سینه می‌زنند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول