اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید دانش‌آموزان از نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر

برق تولیدی بی‌نظیرترین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه وارد مدار می‌شود

خبرگزاری فارس: جمعی از دانش‌آموزان مشگین‌شهری از نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر که در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است، بازدید کردند که به زودی برق تولیدی از این نیروگاه وارد مدار می‌شود.

برق تولیدی بی‌نظیرترین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که عصر امروز دانش‌آموزان مقطع دبیرستان رشته علوم تجربی از نیروگاه ژئوترمال مشگین‌شهر بازدید کردند در جریان مراحل ساخت و راه‌اندازی بزرگ‌ترین نیروگاه زمین‌گرمایی خاورمیانه قرار گرفتند.

این دانش‌آموزان در قالب درس زمین‌شناسی و فیزیک که اشاره‌ای به نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر شده با نحوه ساخت و استخراج انرژی از زمین در قالب نیروگاه‌های زمین‌گرمایی آشنا شدند و به همراه معلمان خود از بخش‌های مختلف این نیروگاه که در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، بازدید کردند.

به گفته مهندس ناظر پروژه نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر این نیروگاه قادر است 50 مگاوات برق تولید کرده و وارد مدار مصرف کند.

علی کوثری افزود: این نیروگاه در ارتفاع دو هزار و 800 متری قله سبلان مطالعه شده و در حال اجرا است که از این طریق می‌توان بخشی از برق مورد نیاز مناطق مختلف را تأمین کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهندس ناظر پروژه نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر تصریح کرد: برای احداث این نیروگاه بخار از ذخیره انرژی‌های رها شده اطراف کوه سبلان استفاده شده و چاه‌هایی با عمق متفاوت حفر شده تا از این ظرفیت بهترین استفاده صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر جز مدرن‌ترین نیروگاه‌های کشور می‌باشد که توسط متخصصان داخلی و مهندسان بومی در مشگین‌شهر در حال اجرا است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول