اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خلیج فارس خبر داد

تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: تربیت دانشجو در رشته‌های مرتبط به صنایع مستقر در پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار است.

تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا محمدی‌زاده ظهر امروز در دیدار معاونان دانشگاه خلیج فارس با امام جمعه بوشهر نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار دانشگاه‌ها در آماده‌سازی زیرساخت‌های توسعه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های عمده استان بوشهر در صنایع نفت و گاز دانش‌آموزان باید برای کسب رشته‌های مرتبط با این صنایع بیشتر تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: صنایع مستقر در استان بوشهر نیازمند داشتن نیروهای متخصص و کاردان در رشته‌های مختلف صنعتی است.

محمدی‌زاده از شروع عملیات ساخت دانشکده فنی مهندسی جم این دانشگاه تا انتهای سال خبر داد و گفت: دانشگاه خلیج فارس همچنین مذاکراتی را با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی بوشهر برای تعامل و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز این دو بخش در حال انجام دارد.

امام جمعه بوشهر نیز گفت: دانشگاه باید انسان‌هایی تربیت کند که در فضایی بین‌المللی زمینه رسیدن کشورمان به مرجعیت علمی را فراهم سازد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با تأکید بر نقش مهم دانشگاه در تولید علم، خودکفایی و تربیت نیروی انسانی کارآمد افزود: از آنجایی که امروزه علم دائم در حال تکمیل و تصحیح است بنابراین برای اینکه از این پیشرفت شگفت‌انگیز و توسعه علم عقب نمانیم باید پیوسته خود را هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری ارتقاء بخشیم.

صفایی‌بوشهری ارتباط و تعامل دانشگاه با حوزه‌ها و بخش‌های مختلف استان را برای شناسایی نیازها و برای انجام مطالعات علمی و کارشناسی ضروری خواند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول