اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجوز احداث نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی جنوب استان اردبیل گرفته شده که به زودی با مشارکت سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال احداث می‌شود

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از اولویت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال خبر داد و اظهار داشت: مجوز لازم در این زمینه صادر شده و با وزیر نیرو به توافق رسیدیم تا این نیروگاه عملیاتی و اجرایی شود تا خلخال و کوثر صاحب نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی شوند.

وی ضرورت توسعه توریسم مذهبی و قابلیت‌های متنوع گردشگری را در این شهرستان یادآور شد و خاطرنشان کرد: خلخال با داشتن تفرجگاه اندبیل، چشمه ازناو و ده‌ها سایت گردشگری از یک توانمندی فوق‌العاده در توسعه و جذب توریسم مذهبی برخوردار است که وجود امامزاده کلور و سید احمد خورش رستم بر این توانمندی افزوده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین به توانمندی گردشگری در کوثر با زیر‌ساخت‌های مناسب آبگرم گیوی و دریاچه پشت سد کوثر اشاره کرد و گفت‌: تقویت این بخش بهترین ظرفیت در حوزه اشتغالزایی است.

شهرک تخصصی معدن در خلخال راه‌اندازی می‌شود

جعفری‌بنه خلخال در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به تقویت حوزه صنعت نیز اشاره کرد و افزود: در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس عمده مشکل این شهرستان در بخش صنعت، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش توصیف شد که با برطرف شدن آن می‌توان زمینه اشتغال مولد را بهتر فراهم کرد.

وی ضرورت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در کوثر و خلخال را یادآور شد و بیان داشت: دو شهرک صنعتی در خلخال و کوثر به مساحت 500 هکتار احداث می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده تا زمینه برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نیز که امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران به ویژه برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی دارد بهتر و مناسب‌تر فراهم آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به مغفول ماندن بخش معدن در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در همین زمینه تلاش می‌کنیم تا شهرک تخصصی معدن را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم تا با اعطای تسهیلات ویژه به فعالان بخش خصوصی زمینه اکتشاف معدن سنگ تراولتن فراهم آید.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول