اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری انجام شد

تولید حدود 5 میلیون مگاوات برق در نیروگاه منتظر قائم البرز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل نیروگاه منتظر قائم البرز گفت: طی شش ماه نخست سال جاری حدود 5 میلیون مگاوات برق در این نیروگاه با تلاش متخصصان داخلی تولید شده است.

تولید حدود 5 میلیون مگاوات برق در نیروگاه منتظر قائم البرز

عبدالرضا گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال حمایت از تولید ملی نامگذاری و مزین فرمودند.

وی تاکید کرد: این فرمایشات در حقیقت خط و مشی اصلی حرکت‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و تولید را مشخص و شفاف کرده است.

گودرزی با اشاره به شرایط اقتصادی جهان و نیاز صنایع به دسترسی آسان و کم هزینه به انرژی به ویژه انرژی‌ها پاک گفت: در دنیای امروز صنایع و تولیدکنندگانی می‌توانند محصولات خود را در بازار رقابتی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنند که دسترسی مطلوب و کم هزینه به انرژی داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: بنابراین اگر به دنبال حمایت از تولید ملی و توسعه صنایع داخلی هستیم، باید با احداث و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، انرژی مورد نیاز صنایع کشور را تامین کنیم.

مدیر عامل نیروگاه منتظر قائم استان البرز با اشاره به فعالیت‌های این نیروگاه که در منطقه فردیس از توابع کلانشهر کرج دایر است، گفت: بر اساس آمارهای موجود طی شش ماهه نخست سال جاری در این نیروگاه موفق به تولید 4 میلیون و 855 هزار مگاوات برق با تلاش کارگران و متخصصان داخلی شدیم.

گودرزی تاکید کرد: به طور قطع ورود این میزان انرژی برق به چرخه اقتصاد و تولید کشور که جزو انرژی‌های پاک به شمار می‌آید، نقش مهمی در توسعه صنایع کشور به ویژه استان البرز خواهد داشت.

وی بیان داشت: تولید حدود 5 میلیون مگاوات برق تولیدی در نیروگاه منتظر قائم استان البرز با تلاش بی وقفه کارکنان و مهندسان طی بیش از 53 هزار ساعت و در شش ماهه نخست سال 91 محقق شده است.

این مسئول مدیر عامل نیروگاه منتظر قائم البرز در پایان اظهار امیدواری کرد: تولیدات این نیروگاه در آینده نزدیک با حمایت‌ها و تلاش‌‌های بیشتر توسعه یافته و بتوانند انرژی مورد نیاز بخش مهمی از صنایع و همچنین مصارف مختلف را تامین کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول