اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 265 میلیون یورو

نیروگاه 500 مگاواتی در اردکان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از احداث یک نیروگاه 500 مگاواتی در اردکان با اعتبار 265 میلیون یورو در آینده نزدیک خبر داد.

نیروگاه 500 مگاواتی در اردکان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا تابش عصر امروز در بازدید از اداره برق و پست 63 کیلوولتی اردکان از انعقاد قراردادی با مبلغ 265 میلیون یورو برای احداث یک نیروگاه 500 مگاواتی در اردکان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد و چنانچه منابع ارزی آن را صندوق توسعه ملی تامین کند، تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با یک‌هزار و 500 مگاوات ظرفیتی که ایجاد می‌شود، می‌توانیم برق اردکان را به استان‌های مجاور منتقل کنیم که این امر شاخص بسیار خوبی برای شهرستان خواهد بود.

وی از بهره‌برداری از دو نیروگاه 500 مگاواتی در استان یزد در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این دو نیروگاه که توسط بخش خصوصی در حال احداث است، ظرفیت برق استان را تا میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: 60 درصد مصرف برق استان یزد مصرف صنعتی است که این رقم در اردکان به دلیل تعدد واحدهای صنعتی 86 درصد است.

تابش عنوان کرد: در حالی که طول فشار متوسط برق این شهرستان یک‌هزار و 100 کیلومتر است، تنها 0.06 درصد خاموشی در یک‌سال گذشته داشته‌ایم که در مقایسه با میانگین استان که 0.5 درصد است، کمترین میزان خاموشی در استان مربوط به شهرستان اردکان بوده است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول