اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

تسهیلات مهم‌ترین مشکل نیروگاه‌های مقیاس کوچک است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان تسهیلات را مهم‌ترین مشکل احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک عنوان کرد.

تسهیلات مهم‌ترین مشکل نیروگاه‌های مقیاس کوچک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به اختیارات زیادی که به مدیران استانی در حوزه سرمایه‌گذاری تفویض شده است، اظهار داشت: گویا مدیران از این اختیارات تفویض شده خبر نداشتند و یا اینکه به آن عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به مطرح بودن مشکلات احداث نیروگاه‌های کوچک در سطح استان افزود: تسهیلات مهم‌ترین مشکل احداث این نوع نیروگاه‌ها محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تاسیس مولد برق مقیاس کوچک در برخی صنایع دیده می‌شود، تصریح کرد: تاسیس این مولدها در برخی دیگر از صنایع به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: در نظر گرفتن مشوق‌های اقتصادی از جمله راه‌کارهای ایجاد مولدهای برق مقیاس کوچک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئوفی‌نژاد خرید مازاد مصرف که در واقع نوعی پیش‌خرید محسوب می‌شود را از راه‌ حل‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های مولد برق کوچک اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات برای احداث نیروگاه‌های برق با مقیاس کوچک مهم‌ترین مشکل محسوب می‌شود، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند وجود خط اعتباری ویژه است.

استاندار زنجان با تاکید مجدد بر مزایای احداث نیروگاه‌های مولد برق مقیاس کوچک افزود: عدم تمایل به احداث نیروگاه‌هایی با مقیاس بزرگ از دلایل توجه به نیروگاه‌های مقیاس کوچک است چرا که نیروگاه‌های بزرگ هم در حال واگذاری است.

در این جلسه مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان زنجان توسط مدیران پروژه‌ها ارائه شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول