اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان

نیروگاه خورشیدی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

نیروگاه خورشیدی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، نیروگاه خورشیدی که طی مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، نیروگاه 20 کیلوواتی تحقیقاتی است که در سایت جدید دانشگاه سیستان و بلوچستان واقع شده است.

این نیروگاه خورشیدی همزمان با 17 دانشگاه و مرکز آموزش عالی افتتاح شد و اعتبار و هزینه اجرای آن از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری تأمین شده است که عملیات مطالعاتی آن از فروردین 90 آغاز و عملیات اجرای آن از بهمن سال 90 آغاز و در تیرماه سال 91 خاتمه یافته است.

از دیگر خصوصیات این طرح، اتصال آن به صورت 15 کیلووات به شبکه برق دانشگاه و پنج کیلو وات اتصال به باتری است.

سلول‌های خورشیدی آن از نوع تک کریستالی و چند کریستالی است و از مهم‌ترین اهداف ایجاد این نیروگاه موارد زیر را می‌توان نام برد؛ توسعه فناوری خورشیدی در دانشگاه و در منطقه سیستان و بلوچستان، مطالعه و آزمایش سیستم‌های مناسب منطقه از نقطه نظر نوع سلول‌های مورد استفاده، جمع‌آوری اطلاعات از سراسر کشور در مورد شدت میزان انرژی خورشیدی و فرهنگ‌سازی و ظرفیت سازی استفاده از انرژی خورشیدی.

سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: این دانشگاه مرکز پژوهش‌ها و انرژی‌های نو می‌باشد و در حال حاضر در این دانشگاه از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود.

علیرضا رضوانی ابراز امیدواری کرد: این انرژی به تمام بخش‌های این مجموعه بزرگ گسترش یابد. در حال حاضر، انرژی منازل مسکونی و سپتیک دانشگاه توسط انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول