اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 17 پروژه نیروگاهی در کشور

نیروگاه خورشیدی در دانشگاه کاشان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نیروگاه 20 کیلوواتی دانشگاه کاشان با حضور مسئولان و همزمان با 17 پروژه نیروگاهی مشابه در کشور طی مراسمی افتتاح شد.

نیروگاه خورشیدی در دانشگاه کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجری طرح نیروگاه 20 کیلوواتی دانشگاه کاشان پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزینی آن با انرژی‌های تجدیدپذیر کانون هماهنگی کاربرد سلول‌های خورشیدی وابسته به معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری اجرای تعداد 17 پروژه نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی را مصوب کرد و مقرر شد یکی از آنها در دانشگاه کاشان اجرا شود.

حمیدرضا محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه احداث نیروگاه 20 کیلوواتی در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در شهریورماه امسال نیز مراحل نصب و تست نهایی آن به پایان رسید.

وی همچنین با بیان اینکه تجهیزات بکار رفته در این نیروگاه از بهترین قطعات موجود در بازار بوده عنوان کرد: در حال حاضر توان تولیدی این نیروگاه به شبکه داخلی دانشگاه تزریق می‌شود و تمام شرایط محیطی و تولید روزانه آن نیز ثبت شده و در اختیار است.

مجری طرح نیروگاه 20 کیلوواتی دانشگاه کاشان یادآور شد: نیروگاه فوق به صورت دو واحد 12 و پنج کیلوواتی متصل به شبکه یکی در سایت اصلی دانشگاه و دیگری در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه واقع در قمصر است.

محمدی افزود: یک واحد سه کیلوواتی نیز به صورت مستقل از شبکه و مجهز به سیستم دنبال‌کننده در این پروژه طراحی و اجرا شده است.

به گفته وی هدف از این تقسیم‌بندی آماده شدن شرایط برای مطالعات پژوهشی روی این موضوع بوده چراکه کاشان و قمصر هر دو از میزان تابش خورشیدی مناسب و خوب برخوردار بوده، ولی دمای محیطی این دو منطقه متفاوت است.

مجری طرح نیروگاه 20 کیلوواتی دانشگاه کاشان دستاوردهای دیگر حاصل از اجرای این طرح را مهیا کردن شرایط لازم برای انجام طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی ذکر کرد.

هزینه اجرای این طرح یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی دانشگاه کاشان است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول