اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

جذب 70 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور حمایت از مشاغل خانگی برای زنان استان سیستان‌وبلوچستان، 70 میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

جذب 70 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در سیستان‌وبلوچستان

حامدعلی مبارکی در حاشیه بازدید از غرفه سیستان‌وبلوچستان در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی فارس از سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: به منظور توسعه و حمایت از کسب و کار خرد و مشاغل خانگی و نیز ارتقای معیشت اقتصادی خانواده‌ها در استان، توانستیم از 100 میلیارد ریال اعتبار، 70 میلیارد ریال آن را جذب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بنگاه‌های زودبازده افزود: آثار مثبت فعالیت‌های بنگاه‌های زودبازده در استان تا دو سال آینده، نمود می‌یابد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: واگذاری بنگاه‌ها به بخش خصوصی در زمینه صنعت، کشاورزی و معدن در استان بسیار موفق ارزیابی می‌شود.

مبارکی بیان کرد: اشتغالزایی بنگاه‌های زودبازده برخلاف واژه اسمی آن، از ابتدای طرح تا مرحله بهره‌برداری، زمان‌بر است و این طرح‌ها در پایان دو سال آتی، آثار مثبتش را در استان نشان می‌دهد.

وی گفت: عامل وقفه در بهره‌برداری و استخراج برخی از معادن ارزشی استان، وجود مسائل قومی و قبیله‌ای در منطقه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: تلاش دولت و مسئولان اجرایی برای رفع موانع در این زمینه و واگذاری به بخش خصوصی و افراد بومی است که تاکنون در معادن مس چهل کوره استان به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم.

مبارکی به ایجاد پنجره واحد در استان که نخستین استان به عنوان الگو برای کشور بود اشاره کرد و افزود: ایجاد پنجره واحد در تسهیل روند سرعت اخذ مجوزها و جلوگیری از بوروکراسی اداری بسیار مؤثر است.

وی بیان داشت: با ایجاد سایت ویژه در پنجره واحد و معرفی ظرفیت‌های استان موفق به جذب سرمایه‌گذار از کشورهای خارجی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی خورشیدی و انرژی بادی شدیم که هم‌اکنون این پروژه‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول