اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

پرداخت 65 درصد تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از محل اعتبارات سال گذشته مشاغل خانگی 65 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت 65 درصد تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز در جلسه‌ بررسی موانع اشتغال در اردبیل که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ما به طور مستمر و دو هفته یک بار فعالیت‌های انجام شده دستگاه‌ها و بانک‌ها را در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی بررسی می‌کنیم تا موانع احتمالی برطرف شود.

این مسئول گفت: بانک ملی از 5 میلیارد تومان تعهد خود در این زمینه 74 درصد عملکرد پرداختی داشته که قرار است در تمام شعبات بانک ملی پرونده‌های بلاتکلیف عودت داده شود تا نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام لازم صورت بگیرد.

وی افزود: بانک ملت از 5 میلیارد تومان تعهد خود 76 درصد، بانک رفاه از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تعهد خود 44 درصد، بانک مسکن از یک میلیارد و 964 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی 88 درصد و بانک صادرات نیز از 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تعهد خود 53 درصد را در حوزه مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

نیکزاد عملکرد بانک تجارت را از رقم 4 میلیارد و 49 میلیون تومان 64 درصد پرداختی اعلام کرد و افزود: بانک سپه 70 درصد، بانک کشاورزی، 76 درصد و پست بانک نیز حدود 15 درصد با گذشت 7.5 ماه از سال آن هم از محل اعتبارات سال گذشته مشاغل خانگی پرداختی داشته‌اند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با تاکید بر همت و تلاش بانک‌های عامل در افزایش رقم‌های یاد شده تصریح کرد: از سهمیه 91 که اخیراً اعلام شده رقمی به عنوان پرداختی نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیران کل دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد ضرورت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان را مورد تاکید قرار دادند و مقرر شد بانک‌های عامل در پرداخت 6 میلیارد تومان سهمیه ویژه بهزیستی بیش از گذشته همت کنند.

در ادامه این جلسه مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز با بیان اینکه از محل دور چهارم سفر رئیس جمهور به استان وزارت رفاه تعهد 8 میلیارد تومانی داشته، متذکر شد: تا کنون 50 درصد این رقم محقق شده است.

در این جلسه بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل نیز به افزایش سقف اجباری ایجاد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اذعان داشت: در این افزایش سهمیه باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول