اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول حوزه توان‌بخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان:

بهزیستی بیش از تعهد خود معلولان را استخدام کرده است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: معلولان بهزیستی سه درصد سهم کل استخدامی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما تنها بهزیستی در این زمینه به تعهد خود در زمینه استخدامی معلولان عمل کرده است.

بهزیستی بیش از تعهد خود معلولان را استخدام کرده است

سیداصغر فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد استخدام معلولان زیر پوشش بهزیستی اظهار کرد: استخدام معلولان زیر پوشش بهزیستی همانند سایر استخدامی‌ها و از طریق استخدام وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی افزود: رشته‌های مددکاری اجتماعی و گفتار درمانی از رشته‌های مرتبطی است که افراد معلول زیر پوشش بهزیستی می‌توانند در آن مشغول به کار شوند. 

کارشناس مسئول حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: معلولان در آزمون استخدامی سه درصد سهمیه دارند، به نحوی که با استخدام هر 100 نفر یک نفر را باید از معلولان استخدام کنند.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات کمی در زمینه اختصاص این سهم معلولان در استخدامی‌ها صورت‌ گرفته است.

فیاض با بیان اینکه بهزیستی تاکنون بیشترین استخدامی را از معلولان داشته است، اضافه کرد: تاکنون نزدیک پنج تا شش درصد از استخدام شدگان از معلولان هستند.

وی گفت: در بین معلولان جسمی و حرکتی و نابینایان و ناشنوایان، افراد نابینا و ناشنوا کم‌ترین تعداد را دارند.

کارشناس مسئول حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان در حال حاضر 5 هزار نابینا و 10 هزار ناشنوا دارد که بسیاری از آن‌ها توانایی انجام کار کردن را دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهزیستی استان اصفهان 110 نفر دانشجوی معلول در تمامی مقاطع تحصیلی از فوق دیپلم تا دکترا را زیر پوشش دارد.

فیاض با بیان اینکه در استخدام معلولان گروه خاصی مد نظر نیست و همه معلولان در این زمینه حق دارند، افزود: ناشنوایان با توجه به اینکه مشکل گفتار و بیان دارند، در این زمینه مظلوم‌تر از بقیه واقع شده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول