اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اعلام کرد

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار مددجوی کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کردستان از حمایت این سازمان از 45 هزار مددجو زیرپوشش این سازمان در این استان خبر داد.

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار مددجوی کردستانی

صباح قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بهزیستی امسال با شعار توانمندسازی با رویکرد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای تحقق فرامین رهبری و توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف خود اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در 53 سرفصل مختلف به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: این اداره کل در حال حاضر به صورت مستمر از 23 هزار نفر از نیازمندان استان حمایت می‌کند.

وی به خدمات اداره‌کل بهزیستی کردستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: توانمندسازی خانواده‌های مددجو به ویژه زنان سرپرست ‌خانوار از اولویت‌هایی است که در حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان با جدیت خاصی دنبال می‌شود.

به گفته وی، ایجاد اشتغال، تلاش به منظور ارتقا سطح اقتصادی و توانمندی خانواده‌های زیرپوشش از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل است که در قالب‌های مختلف در سطح استان با توجه به توانایی مددجویان و نیاز منطقه تعریف و اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد:‌ حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان در قالب سه دفتر با رویکرد حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های در معرض آسیب به ویژه زنان سرپرست خانوار نیازمند و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در سطح استان فعالیت می‌کند.

قریشی تصریح کرد: رسیدگی به امور کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌های مختلف همچون ارائه آموزش‌های عمومی و پایه به این قشر در مهدهای کودک‌ها و حرفه‌آموزی و کمک به استقلال اقتصادی نوجوانان و فرزندان زیرپوشش از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی است.

وی از پوشش یک‌هزار و 836 خانوار مددجو توسط بهزیستی استان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 411 خانوار زیرپوشش موسسات خیریه و 657 خانوار نیز از خدمات کلینیک‌های مددکاری اجتماعی این اداره‌کل بهره‌مند هستند.

* اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محلات حاشیه‌نشین

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجتماعی‌محور در هفت محله حاشیه‌نشین این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 300 زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی استان بازتوانی و از زیر حمایت‌های مستقیم این نهاد خارج شده‌اند.

قریشی ارائه خدمات به بیماران خاص را از دیگر خدمات این اداره‌کل برشمرد و گفت: یک‌هزار و 136 بیمار خاص در سطح استان از خدمات مختلف بهره‌مند هستند تا جایی‌که که در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد 900 میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف به آنها اختصاص یافت.

وی در ادامه از ساخت مسکن برای مددجویان به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی نام برد و تصریح کرد: تاکنون بیش از 4 هزار و 600 نفر از استان کردستان در سامانه نهضت مسکن مددجویان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس اولویت‌بندی تا پایان سال‌جاری صاحب خانه می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، معلولان سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانواری که تعداد فرزندان دختر تحت تکفل آنها بیش از سه نفر است، در اولویت ساخت واحد مسکونی مددجویی در این استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در ادامه از تحقق 100 درصدی تعهدات این اداره‌کل در زمینه اشتغال مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته 2 هزار و 100 فرصت شغلی برای مددجویان سازمان بهزیستی هدف‌گذاری شده بود که موفق به ایجاد 2 هزار و 300 فرصت شغلی شدیم.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استان در ارزیابی‌هایی که از طریق اجرای طرح راستی‌آزمایی صورت گرفت، 90 درصد از شغل‌های ثبت شده این اداره‌کل در سامانه رصد کاملاً درست بوده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول