اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

اعتقاد مردم به ولایت فقیه کم‌رنگ نمی‌شود

خبرگزاری فارس: استقبال مردم در کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب نشان داد که هیچ‌گونه فتنه‌ای نمی‌تواند اعتقاد و اعتماد مردم به ولایت فقیه را کم‌رنگ کند.

اعتقاد مردم به ولایت فقیه کم‌رنگ نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال گذشته از جنبه‌های متعددی قابل بحث و بررسی و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که بیشترین زحمات را در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی کشیده است و بدون شک سفر تاریخی حضرت آقا در ابعاد محلی، ملی و فراملی از شاخص‌های مهمی برخوردار است.

* ابعاد محلی سفر رهبری

در بعد محلی می‌توان چنین گفت که کرمانشاه به دلیل بی‌توجهی و کم توجهی دولت‌های گذشته، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از جنگ و دوران‌های سازندگی و اصلاحات یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شد، به گونه‌ای که باید اذعان کرد توجهی که دولت‌های پیشین در ابعاد توسعه پایدار به استان‌هایی، مانند اصفهان، شیراز، تبریز و. . . داشتند، هیچ‌گاه به کرمانشاه چنین نگاهی وجود نداشت.

در کنار این موارد اگر ضعف و ناتوانی برخی مدیران محلی را هم در سالیان گذشته اضافه کنیم نتیجه‌اش کرمانشاه کنونی خواهد بود که هنوز در ابعاد توسعه و سازندگی راه‌های طولانی فراوانی را باید طی کند و موانع بی‌شماری را از سر راه خود بردارد و خیل بیکاران و وجود اقشار کم‌درآمد و محروم حاصل همان کم‌لطفی‌های گذشته است.

سفر مقام معظم رهبری به‌عنوان رکن رکین نظام اسلامی به این خطه در وهله اول شور و نشاطی را در میان آحاد مختلف مردم اعم از شیعه و سنی و اهل‌حق ایجاد کرد و استقبال بی‌نظیر مردم کرمانشاه از ولی امر مسلمین جهان تاکیدی بر ولایت‌مداری مردم بود.

در وهله دوم، این سفر تاریخی سبب شد تا مسئولان محلی کرمانشاه نیز به تکاپو بیافتند و با احضار هیات دولت به کرمانشاه توسط مقام معظم رهبری و تصویب مصوبات مهم و قابل ملاحظه در زمینه توسعه استان، مسئولان را به شور و حرکتی وادار کرد تا عقب‌ماندگی‌های این خطه را جبران کنند و با شناسایی نقاط ضعف و تقویت پتانسیل‌ها و نقاط قوت بر محرومیت‌زدایی هر چه بیشتر بکوشند.

* ابعاد ملی سفر رهبری

پس از فتنه آمریکایی-اسراییلی سال 1388 برخی از افراد در داخل کشور مدعی بودند که اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام جمهوی اسلامی کاهش یافته است و حتی یکی از همین آقایان از کاهش اعتماد مردم به نظام سخن به میان آورد و برای بازگرداندن این اعتماد، به نسخه‌ای اشاره می‌کرد که در فلان تاریخ در نماز جمعه تهران پیچیده است و البته همین ادعا دستاویز بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب شد که مدت‌ها روی آن مانور دادند و نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون پاک هزاران شهید و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران و ملت بزرگ ایران است را متهم به از دست دادن پایگاه مردمی می‌کردند و از طرفی هم مدعی بودند پایگاه فتنه‌گران قوی است و ملت ایران طرفدار سران فتنه هستند!

استقبال گسترده مردم کرمانشاه از ولی امر مسلمین جهان پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به همه یاوه‌سرایانی بود که این ادعای پوچ را مطرح می‌کردند، چراکه پیوند به نمایش درآمده مردم کرمانشاه با امام و مقتدای خود ثابت کرد که نه تنها سران فتنه و عوامل درونی و بیرونی آنها کمترین پایگاهی در میان توده‌های مختلف مردم ندارند بلکه به صدقه سر حضرت آقاست که آنان با این همه خیانت و خباثت مورد رافت اسلامی قرار گرفته‌اند.

استقبال مردم در کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب نشان داد که هیچ‌گونه فتنه‌ای نمی‌تواند اعتقاد و اعتماد مردم به ولایت فقیه را کم‌رنگ کند.

توماس دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا طی سخنانی در بنیاد کارنگی در جمع کارشناسان امنیتی آمریکا، به ضریب حمایت مردم از رهبر ایران اشاره کرده و آن‌را اصلی‌ترین فاکتور در محاسبات آمریکا می‌داند و حتی با صراحت اعلام می‌کند که این فاکتور برای دولت ایالات متحده آمریکا چیزی شبیه یک کابوس است.

* ابعاد فراملی سفر رهبری

حضور مقام معظم رهبری در بین مردم کرمانشاه و سخنان ایشان در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت و حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز سخنان و مواضع رهبری در کرمانشاه را با دقت و وسواس بسیاری تعقیب می‌کردند.

دولت‌مردان آمریکایی نیز از دو روز قبل از سفر هجمه‌های خود علیه جمهوری اسلامی را به صحنه آوردند و درست یک روز پیش از آغاز سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه، وزیر دادگستری آمریکا، ایران را به دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا متهم کرد.

پس از سخنرانی معظم‌له در گیلانغرب بود که رسانه‌ها واکنش جدی و قاطع رهبر انقلاب در این‌باره را منعکس کردند.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان که در لندن  چاپ و در کشورهای عربی منطقه منتشر می‌شود در این‌باره نوشت، رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای طی سخنانی در سفر به غرب کشور که تلویزیون ایران آن را پخش کرد، اتهامات واشنگتن بر ضد ایران درباره توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن را رد و آن‌را سخیف توصیف کرد.

سی‌.ان‌.ان نیز به نقل از رهبر انقلاب نوشت، «دشمن از تمام ابزار و وسایل برای انزوای ایران و ترساندن بقیه از ایران استفاده می‌کند، اما همچون گذشته نتیجه‌ای جز نفرت مردم از حاکمیت آمریکا به بار نمی‌آید.»

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نوشت، رهبر ایران هشدار داد ایران با هرگونه اقدام غیر متعارفی از سوی آمریکا به شدت مقابله خواهد کرد.

در واقع با مروری بر رسانه‌های جهان در دوره زمانی سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه به خوبی مشخص می‌شود که اظهارات رهبری در کرمانشاه بیشترین بازتاب‌ها را در رسانه‌های جهان داشته است.

یکی دیگر از پردامنه‌ترین مباحثی که از همان آغاز سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت، اظهارات ایشان درباره‌ «جنبش وال‌استریت» بود که در چند نوبت به آن اشاره شد؛ به‌طوری که ده‌ها خبرگزاری، روزنامه و پایگاه اطلاع‌رسانی و اینترنتی، این بخش از سخنان رهبر انقلاب را به زبان‌های مختلف پوشش دادند.

بی‌.بی‌.سی نوشت، «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران، در اجتماع ده‌ها هزار نفری مردم در شهر کرمانشاه با اشاره به حوادث وال‌استریت، گفت: ممکن است مسئولان آمریکایی موفق به سرکوب این اعتراضات شوند، اما این تحولات روزی توسعه خواهد یافت تا جایی که به‌طور کلی نظام سرمایه‌داری در آمریکا و غرب سرنگون می‌شود».

نکته دیگری که مدّنظر جهانیان قرار گرفت، وحدت اسلامی و مسئولیت خطیر علمای دین در سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مردم استان کرمانشاه و در جمع مردم پاوه بود که مورد توجه رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های منطقه قرار گرفت.

بسیاری از این رسانه‌ها با اشاره به تاکید‌ات رهبر انقلاب اسلامی نوشتند که اختلاف میان شیعه و سنی، چه در سطح جهان اسلام و چه در سطح داخل ایران، خط استراتژیک بیگانگان است و مسلمانان اعم از شیعه و سنی دارای اشتراکات فراوان دینی و عقیدتی هستند.

----------------------------

یادداشت: ایرج نظافتی

----------------------------

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول