اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و‌گوی فارس با قهرمان 13 دوره مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان

شلمچه تا سکوی قهرمانی جهان میدان اطاعت از ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: قهرمان 13 دوره مسابقات جهانی کشتی پیشکسوتان گفت: از شلمچه تا سکوی قهرمانی جهان برای من میدان اطاعت از ولایت فقیه است.

شلمچه تا سکوی قهرمانی جهان میدان اطاعت از ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، خیرالله فتاحی کشتی‌گیر پیشکسوت و قهرمان 13 دوره مسابقات جهانی است که در دوران دفاع مقدس جانباز شده و در ناحیه گردن وی یک ترکش وجود دارد، همچنین 2 بار در شلمچه شیمیایی شده است.

وی در مسابقات جهانی کشتی پیشکسوتان امسال در کشور مجارستان در رشته آزاد به مقام نخست و در رشته فرنگی به مقام سوم دست پیدا کرد.

فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: ورزش را از نوجوانی آغاز کردم و در سال 56 به قهرمانی استان دست یافتم و راهی مسابقات کشوری شدم که بعد از آن وارد عرصه دفاع مقدس و حضور در جبهه‌ها شدم و فرصت کمتری برای ادامه ورزش به‌صورت حرفه‌ای داشتم.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها در مسابقات نیروی زمینی شرکت می‌کردم و چند بار به قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کردم.

فتاحی تاکید کرد: در سال‌های دفاع مقدس، تکلیف ما دفاع از خاک وطن بود و بعد از آن نیز تا 6 سال در خط مرزی قصرشیرین و خسروی قرار داشتیم.

وی با اشاره به نقش عمده برادرش (غلامعلی فتاحی) در ایجاد انگیزه برای ورزش کردنش، بیان داشت: از سال 75 تاکنون هر ساله به قهرمانی مسابقات کشتی پیشکسوتان ایران دست یافته‌ام و 13 دوره در مسابقات جهانی کشتی پیشکسوتان به مقام قهرمانی رسیده‌ام که این در دنیا یک رکورد محسوب می‌شود.

فتاحی قهرمانی‌های خود را در مسابقات ایران، سوئیس، فرانسه، رومانی، آلمان، اوکراین، لتونی، صربستان، لهستان و مجارستان اعلام کرد و گفت: از شلمچه تا سکوی قهرمانی جهان برای من میدان اطاعت از ولایت فقیه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به امکانات بسیار کم و نامناسب ورزشی در شهرستان سر‌پل‌ذهاب اشاره کرد و افزود: لازم است مسئولان به استعدادهای جوانان این دیار توجه بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: در تمامی مسابقات با هزینه شخصی به مسابقه رفته‌ام و از فتح‌الله حسینی، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، شهردار سرپل‌ذهاب، بنیاد شهید استان کرمانشاه، اداره بازنشستگی و ادراه تربیت بدنی که در مواردی از من حمایت کرده‌اند، متشکرم.

*دفاع مقدس بهترین سرمایه فرهنگی ماست 

این قهرمان کشتی پیشکسوتان جهان گفت: بهترین سرمایه فرهنگی که داریم، بحث دفاع مقدس است که مایه افتخار ما ایرانیان است و موضوعات ارزنده آن دوران همیشه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا و فداکاری رزمندگان و ایثارگران است و باید برای انتقال میراث ارزشمند آنان همه تلاش کنیم.

وی شرکت تیم ایران در مسابقات امسال را به‌صورت خودجوش و انفرادی دانست و گفت: 25 نفر از ایران شرکت کردند که 9 مدال به‌دست آوردند و سهم کرمانشاه در این مسابقات که از سطح بالایی برخوردار بود، 6 مدال بود.

 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول