اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

کنگره سرداران و 3 هزار شهید سمنان باید به خوبی برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان باید با همکاری همه مسئولان و مردم به خوبی در این استان برگزار شود.

کنگره سرداران و 3 هزار شهید سمنان باید به خوبی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی در حاشیه نشست شورای سیاست‏گذاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز اگر مسند و منصبی در کشور مترتب مسئولان است، به برکت خون شهداست و اگر شهیدان انقلاب اسلامی نبودند، مدیران امروز هم وجود نداشتند.

وی با بیان اینکه ما امروز بدهکار شهدا هستیم، گفت: باید به گونه‏ای اقدام شود که بتوانیم دین خود را به شهدای انقلاب ادا کنیم.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: گرامیداشت یاد و نام شهدا و نشر آثار رزمندگان دلاور دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باید در قالب‏های مختلف انجام شود و کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان یکی از این برنامه‏هاست.

شاهچراغی ادامه داد: از مجموع روایاتی که در باب شهدا وارد شده، یک حدیث قدسی وجود دارد که بسیار جالب توجه و مهم است.

وی تصریح کرد: در این حدیث می‏خوانیم که شهدا با خداوند متعال صحبت می‏کنند، با حضرت حق روبه‏رو می‏شوند، شهدا با خدا محرم شده و پرده‏های بین آنها از بین می‏رود و به طور مستقیم با او ارتباط برقرار می‏کنند.

امام جمعه سمنان افزود: مقام شهدا بسیار بالاست و در حدیث دیگری نیز خدا جانشین شهید ذکر شده و از این رو است که اهل خانه شهید هرگز نباید احساس کنند که شهیدشان دیگر وجود ندارد و خانواده‏های شهدا باید بدانند که او یک نماینده دارد و آن هم خداست.

شاهچراغی با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان اظهار داشت: هر کس خانواده شهیدی را خوشحال کند، در حقیقت خداوند متعال را خوشحال کرده است.

وی خواستار انجام کار دسته‏جمعی و همراه با تعاون در راستای برگزاری این کنگره بزرگ در استان سمنان شد و اظهار داشت: در صورتی که خانواده‏های شهدا خوشحال شوند، خداوند متعال خوشحال می‏شود و هیچ چیز به خشنودی حضرت حق نمی‏رسد.

امام جمعه سمنان یادآور شد: کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان باید بهتر از سایر استان‏ها برگزار شود و این امر تعاون همه‏جانبه می‏خواهد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول