اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نباید مانع پیشرفت قهرمانان ورزشی شد / سازماندهی 40 هزار ورزشکار در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل به فعالیت 40 هزار ورزشکار سازمان یافته استان در 46 هیئت ورزشی اشاره کرد و گفت: نباید مانعی در مسیر ترقی و ارتقای قهرمانان ورزشی به وجود آورد چرا که عمر قهرمانی کوتاه است و ورزشکار ما باید از این ایام بهترین استفاده را بکند.

نباید مانع پیشرفت قهرمانان ورزشی شد / سازماندهی 40 هزار ورزشکار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای ورزش استان اردبیل که در سالن شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: ما در استان اردبیل به تعداد انگشتان دست باشگاه نداریم و در جذب ورزشکاران نخبه و قهرمان نمی‌توانیم موفق عمل کنیم که از این باب هیئت‌های ورزشی نباید مانع حضور قهرمانان ورزشی استان در میادین ملی و جهانی باشند و یا اجازه ندهند این ورزشکاران در باشگاه‌های معتبر عضو شده و به تمرینات مشغول شوند.

وی ضرورت جذب اسپانسرهای قوی را یادآور شد و تصریح کرد: ‌استان اردبیل از داشتن کارخانه‌های سودآور و حامی ورزش در مضیقه و تنگنا است و بنده زمانی که در شهرداری بودم، ‌سعی داشتم از ورزش قهرمانی و همگانی استقبال کرده و حمایت لازم را داشته باشم.

نیکزاد خاطر نشان کرد: در همین راستا تیم فوتبال شهرداری اردبیل با قوت در لیگ دسته دو حضور یافته و امروز نیز برای حضور در رده‌های بالا نیاز به حمایت دارد که نباید در این امر غفلت شود.

این مسئول سرمایه مورد نیاز برای حضور یک تیم فوتبال در لیگ برتر را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این رقابت سنگین که تیم‌ها دنبال جذب بازیکن و هزینه‌های میلیاردی هستند هیچ وقت بازیکن اردبیلی به مانند انصاری‌فرد حاضر نمی‌شود با رقم پایین در تیم استان خود حضور داشته و با آن قرارداد ببندد.

وی بزرگ‌ترین حامی ورزش را شرکت‌ها، مؤسسات و کارخانه‌های بخش خصوصی اعلام کرد و بیان داشت: این امر مستلزم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز است تا یک ورزشکار عمر قهرمانی محدود خود را قدر بداند و در یک رقابت سنگین بتواند به موفقیت‌های بی‌نظیر دست پیدا کند.

 

ایجاد انگیزه در قهرمانی مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به ضرورت توسعه ورزش همگانی به عنوان یک هدف اصلی در سالم‌سازی فضای تربیتی و رشد و تعالی نوجوانان و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: محیط‌های ورزشی می‌تواند انرژی جوانانمان را بهینه خنثی کرده و آنها با تدبیر و شایستگی بتوانند در فضای سالم به زندگی اجتماعی بپردازند.

نیکزاد از ورزش همگانی به عنوان پایه و اساس ورزش قهرمانی یاد کرد و گفت: به یقین قهرمانی‌ها شوق‌انگیز و ایجادکننده شور و شعف و رقابت است و همه باید دست به دست هم دهیم تا ورزش استان هم در حوزه همگانی و هم قهرمانی بتواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

وی از ورزش به عنوان بستر و زمینه شور و نشاط اجتماعی یاد کرد و افزود: بنده یکی از وظایف شهرداران را در توسعه فضاهای ورزشی بالا بردن شور و نشاط عموم جامعه می‌دانم و همیشه بر این موضوع تاکید کردم.

نیکزاد به محدودیت منابع دولتی و کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در روزهای آینده جلسات متعددی را با صاحبان صنایع، خیرین و دلسوزان این نظام برگزار می‌کنم تا زمینه جذب کمک‌های بیشتری را برای هیئت‌های ورزشی شاهد باشیم.

وی با انتقاد از کسانی که افراد کوشا و فعال را به عناوین مختلف و با مارک سیاسی و کاندیداتوری برای انتخابات از میدان کار و تلاش دلسرد می‌کنند، تصریح کرد: این بسیار شایسته است که ما با کار کردن خودمان را معرفی کنیم چرا که این روحیه برگرفته از میدان ورزشی است که ورزشکار سعی می‌کند با نشان دادن توان و قدرت خود در نزد مربی و مسئولان جایگاهی پیدا کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به فعالیت 40 هزار ورزشکار سازمان یافته استان در 46 هیئت ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: هیئتی همچون ژیمناستیک یک‌هزار و 818 ورزشکار، هیئت همگانی شش هزار و 27 ورزشکار، هیئت فوتبال هفت هزار و 538 ورزشکار، کشتی یک‌هزار و 722 ورزشکار، هنرهای رزمی 669 ورزشکار و روستایی و عشایری سه هزار و 444 ورزشکار سازمان یافته دارد.

نیکزاد در پایان سخنان خود از تلاش و همت مدیرکل ورزش و جوانان استان در ساماندهی ورزشکاران و احصا آمار و اطلاعات آنها در رشته‌های مختلف برای آگاهی از آخرین وضعیت آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول