اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان:

3 هزار گواهی سلامت ورزشکاران گیلان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از صدور حدود سه هزار گواهی سلامت برای ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد.

3 هزار گواهی سلامت ورزشکاران گیلان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حق‌شناس در جمع مسئولان هیئت‌های ورزشی گیلان با اشاره به ضرورت صدور گواهی سلامت ورزشکاران اظهار کرد: هیئت پزشکی‌ورزشی استان در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از ابتدای امسال تاکنون برای حدود سه هزار نفر از ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف گواهی سلامت صادر کرده است.

وی افزود: از این تعداد گواهی‌های صادر شده ‌هزار و 580 نفر متعلق به بانوان و هزار و 453 نفر نیز مربوط به ورزشکاران آقایان بوده که رده‌های سنی و رشته‌های مختلف را تشکیل می‌دهند.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان ضرورت صدور گواهی سلامت ورزشکاران را انجام معاینات ورزشکاران در رشته‌های مختلف برای بررسی وضعیت جسمی، روحی و عاملی برای تایید سلامت ورزشکاران ذکر کرد.

وی از پرداخت غرامت فوت سه ورزشکار از ابتدا سال 91 در گیلان خبر داد و گفت: مبلغ 18 میلیون ریال توسط خزانه‌داری هیئت مذکور به عنوان هزینه غرامت فوت به خانواده سه ورزشکار پرداخت شد.

حق‌شناس درباره برگزاری کلاس آموزشی اندام فوقانی و تحتانی در آستارا خاطرنشان کرد: دوره آموزشی آسیب‌های اندام فوقانی و تحتانی ویژه ورزشکاران، مربیان، پزشک‌یاران و دیگر علاقه‌مندان دوم آبان جاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: مریم اسدی نایب رئیس هیئت و سید رضا رحیمی‌مقدم دبیر هیئت پزشکی‌ورزشی استان به عنوان مدرس در این دوره آموزشی رایگان حضور داشتند.

این مسئول با اشاره به جلسات مشترک هیئت پزشکی‌ورزشی استان با دیگر اداره‌ها، اذعان کرد: این هیئت با همکاری اداره آموزش و پرورش استان دوره آموزشی ویژه معلمان ورزش مقطع ابتدایی را هشتم و نهم آذر امسال در رشت برگزار می‌کند.

وی از آغاز دور سوم بازرسی‌های باشگاه‌های استان خبر داد و یادآور شد: در این بازرسی‌ها بیشترین تلاش ما افزایش ورزشکاران سازمان‌ یافته و رساندن بهترین خدمات به آنها و سلامت هرچه بیشتر باشگاه‌های ورزشی است.

حق‌شناس هدف هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان را پاکسازی باشگاه‌ها از مواد نیروزا و غیر مجاز برای سلامتی هر چه بیشتر ورزشکاران استان ذکر کرد.

وی با اشاره به صدور 13 هزار کارت بیمه ورزشی در استان ابراز کرد: صدور کارت بیمه ورزشی زمینه‌ای برای پشتیبانی از ورزشکاران بوده و آنها را در مواقع نیاز به درمان و جراحی کمک می‌کند.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان متذکر شد: در صورتی که ورزشکاران به هنگام تمرینات ورزشی و یا در میادین مسابقات دچار آسیب‌هایی از نواحی بدن شوند با ارائه کارت بیمه ورزشی از تمام مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی از ورزشکاران خواست تا با مراجعه برای دریافت کارت بیمه ورزشی زمینه بهره‌مندی خود از مزایای این کارت را فراهم کنند.

حق‌شناس تصریح کرد: این هیئت در راستای انجام وظیفه ذاتی خود در قبل و حین انجام مسابقات در کنار ورزشکاران حاضر بوده و برای تامین سلامت آنها از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

وی درباره شرایط بیمه حوادث ورزشی بیان کرد: ورزشکاران از طرف باشگاه‌ها و یا دیگر هیئت‌های ورزشی استان به هیئت پزشکی‌ورزشی معرفی می‌شوند و این هیئت نیز با صدور کارت بیمه ورزشی آنها را در برابر حوادث ورزشی بیمه می‌کند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول