اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی:

مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: مهم‌ترین شاخصه اقتصادی مقاومتی مردمی بودن و مشارکت فعال آحاد مردم در رونق اقتصادی است.

مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن صالحی‌مرام در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی جهانگردی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: ادغام صنعت جهانگردی و صنایع دستی در این نمایشگاه نمونه بارزی از کار گروهی موفق است.

وی افزود: همگرایی‌ها سبب هم‌افزایی می‌شود،‌ در شرایطی که استکبار از هیچ توطئه‌ای برای چپاول مدرن خود دریغ نمی‌کند و تحریم را برای درماندگی ایران اسلامی بنا نهاده است، همگرایی و هم‌افزایی آنان را درمانده می‌کند.

صالحی‌مرام در ارتباط با نگاه عمیق مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد ریاضتی و بازدارنده نیست بلکه اقتصادی تهاجمی برای هوشیاری در نقاطی است که غفلت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تهدید را تبدیل به فرصت کرده و تنگناهای اقتصادی را بستری برای رشد توسعه اقتصاد و افزایش تولید ملی فراهم می‌کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به مزایای صنایع دستی در حوزه اقتصاد کشور تصریح کرد: اشتغال‌زایی ارزان از مهمترین مزیت‌های صنایع دستی است، در حال حاضر سرمایه برای ایجاد یک شغل پایدار 50 تا 70 میلیون تومان است در حالی که صنایع دستی می‌تواند با 3 تا 5 میلیون تومان سرمایه زمینه شغل پایدار را فراهم کند.

وی یادآور شد: آموزش صنایع دستی در زمان کوتاه و هزینه کم، ارزش افزوده بالا از دیگر مزایای قابل ذکر این صنعت محسوب می‌شود.

صالحی مرام با بیان اینکه صنایع دستی ارزآوری بالایی دارد، افزود: هر تن صنایع دستی 28 هزار و 500 دلار ارزآوری دارد و این در قیاس با دیگر محصولات رقم قابل قبولی است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اشتغالزایی بانوان را در بخش صنایع دستی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل رونق اقتصاد دانست و ادامه داد: در بخش صنایع دستی، اشتغالزایی بانوان 60 درصد و آقایان 40 درصد است.

صالحی‌مرام گفت: اشتغال سالم و بی‌خطر صنایع دستی سبب حضور پررنگ بانوان در این بخش اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه صنایع دستی در دسترس بوده و از هزینه کمی برخوردار است، گفت: این دو عامل شاخص‌های مهمی در اقتصادی مقاومتی و افزایش تولید ملی است.

صالحی‌مرام در خاتمه صادرات صنایع دستی را راهی جهت ترویج و اشاعه فرهنگ اصیل و اسلامی ایران نیز توصیف کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول